PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

C&W przewiduje zwiększenie aktywności największych sieci handlowych w 2012 roku

  • Autor: C&W
  • 15 lis 2011 17:09

C&W przewiduje zwiększenie aktywności największych sieci handlowych w 2012 roku

Wraz z ponownym wzrostem niepewności co do przyszłej sytuacji gospodarczej w Europie, coraz większa liczba sieci handlowych i inwestorów decyduje się na rozszerzenie swojej działalność na rynki międzynarodowe - podaje nowy raport firmy Cushman & Wakefield, „What's in store for European retail 2012?" („Sytuacja na europejskim rynku handlowym w 2012 r.").

REKLAMA

Firma Cushman & Wakefield przewiduje zwiększenie aktywności na rynkach międzynarodowych największych sieci handlowych w 2012 r. Zaznacza jednak, że marki wciąż ostrożnie podejmują decyzje inwestycyjne, dążąc do ograniczania kosztów przy jednoczesnej maksymalizacji wartości posiadanych portfeli sklepów. W związku z tym ich uwaga skupia się przede wszystkim na największych miastach, głównych ulicach handlowych i najlepszych centrach handlowych.

Chociaż głównym kierunkiem ekspansji w tym roku były najlepsze lokalizacje, część inwestorów i operatorów handlowych, bardziej skłonnych do ryzyka, zdecydowała się na rozszerzenie obszaru swojej działalności o rynki rozwijające się jak również o mniejsze miasta na rynkach dojrzałych. W każdym przypadku najbardziej atrakcyjne nieruchomości to jednak nadal dobrze skonfigurowane obiekty w najlepszych lokalizacjach.

Wzrost zainteresowania nowoczesną powierzchnią wynika z dążenia handlowców do osiągnięcia największej efektywności powierzchni, dostosowania się do wymogów zrównoważonego rozwoju oraz wykorzystania innowacyjnych technologii. Raport firmy Cushman & Wakefield's „What's in store for European retail 2012?" wskazuje jednak na coraz bardziej ograniczoną podaż najlepszej powierzchni, do czego przyczynia się również coraz częstsze nabywanie przez niektóre marki handlowe nieruchomości na własność. Na niską dostępność powierzchni w najbliższej przyszłości ma także wpływ ograniczona ilość powierzchni planowanej, co, zgodnie z wynikami raportu, będzie stanowiło największą barierę dla ekspansji sieci handlowych. Ponadto prognozowana wielkość powierzchni będącej obecnie w budowie, która miała zostać oddana do użytku w tym roku - 6,8 milionów mkw. (z czego 46 proc. przypadało na Rosję i Turcję) prawdopodobnie będzie mniejsza, w związku z zapowiadanymi opóźnieniami niektórych projektów.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA