PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

C&W: strategie sprzedażowe coraz lepiej dostosowane do oczekiwań klientów

  • Autor: propertynews.pl
  • 16 lut 2016 11:29

C&W: strategie sprzedażowe coraz lepiej dostosowane do oczekiwań klientów Magdalena Sadal, starszy konsultant w dziale Doradztwa i Badań Rynkowych Cushman & Wakefield

Zarówno najemcy, jak i właściciele centrów handlowych coraz lepiej dostosowują swoje strategie sprzedażowe do potrzeb konsumentów - wskazuje najnowszy raport firmy Cushman & Wakefield „Property Times”.

REKLAMA

W 2015 roku oddano do użytku około 650 tys. mkw., powierzchni handlowej, z czego 85 proc. (551 tys. mkw.) przypadło na tradycyjne formaty centrów handlowych i parków handlowych, a pozostałe 98 tys. mkw. na magazyny handlowe. Zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosły na koniec 2015 r. 13,23 mln mkw. Aż 73 proc. powierzchni, tj. 9,67 mln mkw., znajduje się w 404 tradycyjnych centrach handlowych. Magazyny handlowe stanowią 18 proc. zasobów, łącznie 2,4 mln mkw. powierzchni. Powierzchnia w parkach handlowych (47 obiektów), blisko 1 mln mkw., obejmuje 7 proc. zasobów, natomiast 13 centrów wyprzedażowych (210 tys. mkw.) to 2 proc. rynku nowoczesnych powierzchni handlowych.

W ubiegłym roku otwarto 23 nowe obiekty handlowo-usługowe i rozbudowano 15 istniejących obiektów. Więcej powierzchni weszło na rynek w drugiej połowie roku. Największe nowe obiekty otwarte w 2015 r. to Zielone Arkady w Bydgoszczy (51 tys. mkw.), Sukcesja w Łodzi (46 tys. mkw.), Tarasy Zamkowe w Lublinie (38 tys. mkw.), czy Galeria Galena w Jaworznie (31 tys. mkw.). Mniejsze obiekty otwarto m.in. w Jeleniej Górze (Nowy Rynek, 24 tys. mkw.) czy w Starogardzie Gdańskim (Galeria Neptun, 25 tys. mkw.). W Warszawie przybyło 57 tys. mkw. dzięki zakończeniu budowy trzech projektów: MODO (16 tys. mkw.), Ferio Wawer (12,3 tys. mkw.) i Plac Vogla (5 160 mkw) oraz rozbudowie CH Wola Park (17,5 tys. mkw.) i Factory Ursus (6 tys. mkw.). Nowe obiekty ukończone w ubiegłym roku to pierwsze centra handlowe otwarte w stolicy od 2013 roku.

W wyniku rozbudowy istniejących obiektów przybyło 135 tys. mkw. nowej powierzchni centrów handlowych. Centrum Bielany we Wrocławiu powiększyło się o 35 tys. mkw. i zmieniło nazwę na Aleja Bielany – obecnie jest to największy kompleks handlowy w Polsce o łącznej powierzchni 145 tys. mkw. Przebudowę przeszły także m.in. Ogrody w Elblągu, Wola Park w Warszawie, Magnolia Park we Wrocławiu. Rozbudowy stanowiły aż 27 proc. podaży w 2015 roku, co jest dużą zmianą w porównaniu z poprzednimi latami, kiedy ich udział w podaży wynosił średnio 20 proc.

W 2015 roku na polskim rynku pojawiło się wiele nowych marek. W Warszawie mogliśmy obserwować debiuty takich marek jak: Kiabi, Jacadi, Courir, a także Origins, SuperDry, a Tab i Dairy Queen. Ekspansji poza Warszawę dokonały takie marki, jak: Esprit Bodywear, Colin’s, Lykke, Decimas, Gate, czy Sportisimo. Natomiast polska marka wyposażenia wnętrz a Tab otworzyła swoje salony w innych aglomeracjach zaraz po debiucie w stolicy.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.