PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

C&W: strategie sprzedażowe coraz lepiej dostosowane do oczekiwań klientów

  • Autor: propertynews.pl
  • 16 lut 2016 11:29

C&W: strategie sprzedażowe coraz lepiej dostosowane do oczekiwań klientów Magdalena Sadal, starszy konsultant w dziale Doradztwa i Badań Rynkowych Cushman & Wakefield

Zarówno najemcy, jak i właściciele centrów handlowych coraz lepiej dostosowują swoje strategie sprzedażowe do potrzeb konsumentów - wskazuje najnowszy raport firmy Cushman & Wakefield „Property Times”.

REKLAMA

W 2015 roku oddano do użytku około 650 tys. mkw., powierzchni handlowej, z czego 85 proc. (551 tys. mkw.) przypadło na tradycyjne formaty centrów handlowych i parków handlowych, a pozostałe 98 tys. mkw. na magazyny handlowe. Zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosły na koniec 2015 r. 13,23 mln mkw. Aż 73 proc. powierzchni, tj. 9,67 mln mkw., znajduje się w 404 tradycyjnych centrach handlowych. Magazyny handlowe stanowią 18 proc. zasobów, łącznie 2,4 mln mkw. powierzchni. Powierzchnia w parkach handlowych (47 obiektów), blisko 1 mln mkw., obejmuje 7 proc. zasobów, natomiast 13 centrów wyprzedażowych (210 tys. mkw.) to 2 proc. rynku nowoczesnych powierzchni handlowych.

W ubiegłym roku otwarto 23 nowe obiekty handlowo-usługowe i rozbudowano 15 istniejących obiektów. Więcej powierzchni weszło na rynek w drugiej połowie roku. Największe nowe obiekty otwarte w 2015 r. to Zielone Arkady w Bydgoszczy (51 tys. mkw.), Sukcesja w Łodzi (46 tys. mkw.), Tarasy Zamkowe w Lublinie (38 tys. mkw.), czy Galeria Galena w Jaworznie (31 tys. mkw.). Mniejsze obiekty otwarto m.in. w Jeleniej Górze (Nowy Rynek, 24 tys. mkw.) czy w Starogardzie Gdańskim (Galeria Neptun, 25 tys. mkw.). W Warszawie przybyło 57 tys. mkw. dzięki zakończeniu budowy trzech projektów: MODO (16 tys. mkw.), Ferio Wawer (12,3 tys. mkw.) i Plac Vogla (5 160 mkw) oraz rozbudowie CH Wola Park (17,5 tys. mkw.) i Factory Ursus (6 tys. mkw.). Nowe obiekty ukończone w ubiegłym roku to pierwsze centra handlowe otwarte w stolicy od 2013 roku.

W wyniku rozbudowy istniejących obiektów przybyło 135 tys. mkw. nowej powierzchni centrów handlowych. Centrum Bielany we Wrocławiu powiększyło się o 35 tys. mkw. i zmieniło nazwę na Aleja Bielany – obecnie jest to największy kompleks handlowy w Polsce o łącznej powierzchni 145 tys. mkw. Przebudowę przeszły także m.in. Ogrody w Elblągu, Wola Park w Warszawie, Magnolia Park we Wrocławiu. Rozbudowy stanowiły aż 27 proc. podaży w 2015 roku, co jest dużą zmianą w porównaniu z poprzednimi latami, kiedy ich udział w podaży wynosił średnio 20 proc.

W 2015 roku na polskim rynku pojawiło się wiele nowych marek. W Warszawie mogliśmy obserwować debiuty takich marek jak: Kiabi, Jacadi, Courir, a także Origins, SuperDry, a Tab i Dairy Queen. Ekspansji poza Warszawę dokonały takie marki, jak: Esprit Bodywear, Colin’s, Lykke, Decimas, Gate, czy Sportisimo. Natomiast polska marka wyposażenia wnętrz a Tab otworzyła swoje salony w innych aglomeracjach zaraz po debiucie w stolicy.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA