PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

C&W: strategie sprzedażowe coraz lepiej dostosowane do oczekiwań klientów

  • Autor: propertynews.pl
  • 16 lut 2016 11:29

C&W: strategie sprzedażowe coraz lepiej dostosowane do oczekiwań klientów Magdalena Sadal, starszy konsultant w dziale Doradztwa i Badań Rynkowych Cushman & Wakefield

Zarówno najemcy, jak i właściciele centrów handlowych coraz lepiej dostosowują swoje strategie sprzedażowe do potrzeb konsumentów - wskazuje najnowszy raport firmy Cushman & Wakefield „Property Times”.

REKLAMA

W 2015 roku oddano do użytku około 650 tys. mkw., powierzchni handlowej, z czego 85 proc. (551 tys. mkw.) przypadło na tradycyjne formaty centrów handlowych i parków handlowych, a pozostałe 98 tys. mkw. na magazyny handlowe. Zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosły na koniec 2015 r. 13,23 mln mkw. Aż 73 proc. powierzchni, tj. 9,67 mln mkw., znajduje się w 404 tradycyjnych centrach handlowych. Magazyny handlowe stanowią 18 proc. zasobów, łącznie 2,4 mln mkw. powierzchni. Powierzchnia w parkach handlowych (47 obiektów), blisko 1 mln mkw., obejmuje 7 proc. zasobów, natomiast 13 centrów wyprzedażowych (210 tys. mkw.) to 2 proc. rynku nowoczesnych powierzchni handlowych.

W ubiegłym roku otwarto 23 nowe obiekty handlowo-usługowe i rozbudowano 15 istniejących obiektów. Więcej powierzchni weszło na rynek w drugiej połowie roku. Największe nowe obiekty otwarte w 2015 r. to Zielone Arkady w Bydgoszczy (51 tys. mkw.), Sukcesja w Łodzi (46 tys. mkw.), Tarasy Zamkowe w Lublinie (38 tys. mkw.), czy Galeria Galena w Jaworznie (31 tys. mkw.). Mniejsze obiekty otwarto m.in. w Jeleniej Górze (Nowy Rynek, 24 tys. mkw.) czy w Starogardzie Gdańskim (Galeria Neptun, 25 tys. mkw.). W Warszawie przybyło 57 tys. mkw. dzięki zakończeniu budowy trzech projektów: MODO (16 tys. mkw.), Ferio Wawer (12,3 tys. mkw.) i Plac Vogla (5 160 mkw) oraz rozbudowie CH Wola Park (17,5 tys. mkw.) i Factory Ursus (6 tys. mkw.). Nowe obiekty ukończone w ubiegłym roku to pierwsze centra handlowe otwarte w stolicy od 2013 roku.

W wyniku rozbudowy istniejących obiektów przybyło 135 tys. mkw. nowej powierzchni centrów handlowych. Centrum Bielany we Wrocławiu powiększyło się o 35 tys. mkw. i zmieniło nazwę na Aleja Bielany – obecnie jest to największy kompleks handlowy w Polsce o łącznej powierzchni 145 tys. mkw. Przebudowę przeszły także m.in. Ogrody w Elblągu, Wola Park w Warszawie, Magnolia Park we Wrocławiu. Rozbudowy stanowiły aż 27 proc. podaży w 2015 roku, co jest dużą zmianą w porównaniu z poprzednimi latami, kiedy ich udział w podaży wynosił średnio 20 proc.

W 2015 roku na polskim rynku pojawiło się wiele nowych marek. W Warszawie mogliśmy obserwować debiuty takich marek jak: Kiabi, Jacadi, Courir, a także Origins, SuperDry, a Tab i Dairy Queen. Ekspansji poza Warszawę dokonały takie marki, jak: Esprit Bodywear, Colin’s, Lykke, Decimas, Gate, czy Sportisimo. Natomiast polska marka wyposażenia wnętrz a Tab otworzyła swoje salony w innych aglomeracjach zaraz po debiucie w stolicy.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA