PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Carrefour wdraża ekologiczne rozwiązania

  • dlahandlu.pl
  • 29 cze 2015 14:14

W sklepach Carrefour, w których wprowadzono rozwiązania proekologiczne, udało się zmniejszyć zużycie energii elektrycznej o kilkadziesiąt procent. Zastosowanie w sklepach lamp LED powoduje zużycie w ciągu miesiąca od 20 do 30 proc. mniej energii potrzebnej na oświetlenie, a system chłodniczy oparty na technologii CO2 pozwala miesięcznie zaoszczędzić od 30 do 40 proc. energii elektrycznej.

REKLAMA

Nowe lampy zamontowano w 55 sklepach Carrefour w całym kraju.

Kolejne rozwiązanie, które znacznie wpływa na zmniejszenie wykorzystania energii to przyjazny środowisku system chłodniczy, wykorzystujący dwutlenek węgla jako czynnik chłodzący. Zastosowanie CO2 pozwala uzyskać bardzo niskie temperatury i jest bezpieczne dla ludzi i produktów, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii wykorzystywanej do chłodzenia średnio od 30 do 40 proc. System działa już w wybranych sklepach w województwach: mazowieckim, łódzkim, warmińsko-mazurskim, małopolskim, dolnośląskim i wielkopolskim.

Przykładem sklepu, w którym dzięki wymianie na oświetlenie LED i wprowadzeniu systemu chłodniczego osiągnięto znaczące oszczędności jest Carrefour Warszawa Wileńska. Zużycie energii wykorzystywanej do chłodzenia zmalało tam średnio o 40 proc., a energii wykorzystywanej na oświetlenie przeciętnie o 30 proc. W skali roku pozwoliło to zaoszczędzić ponad 1 300 000 kWh energii elektrycznej.

 - Energooszczędny system chłodniczy i wymiana na oświetlenie LED pozwalają nam zmniejszyć zużycie energii elektrycznej o kilkadziesiąt procent w każdym sklepie, w którym wprowadzono zmiany – mówi Ronan Martin, wiceprezes zarządu Carrefour Polska ds. Ekspansji Centrów Handlowych. Wpływ tego typu rozwiązań na środowisko jest znaczący, ponieważ oszczędności jakie udaje się uzyskać np. przez zamontowanie oświetlenia LED są natychmiastowe. W jednym z poznańskich sklepów Carrefour energooszczędne oświetlenie zostało zainstalowane w marcu, a już w maju w sklepie zużyto ponad 19 000 kWh mniej energii elektrycznej w porównaniu do tego samego miesiąca w 2014 roku – dodaje Ronan Martin.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.