PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Carrefour wierzy w ożywienie konsumpcji w Polsce

  • www.portalspozywczy.pl
  • 02 wrz 2013 16:02

Carrefour wierzy w ożywienie konsumpcji w Polsce

Zdaniem Francois Vincenta, dyrektora ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska, pierwsze półrocze 2013 r. było trudne dla wszystkich sieci handlowych działających na polskim rynku. Jednak jak wynika z najnowszych analiz, w najbliższych miesiącach można się spodziewać lekkiego ożywienia konsumpcji w Polsce.

REKLAMA

- Nie sądzę jednak, aby w najbliższych miesiącach doszło do jakiejś radykalnej poprawy sytuacji ekonomicznej w Polsce. Czeka nas najpierw etap kilkumiesięcznej stagnacji na niskim poziomie, a następnie powolnego odbicia. W kilku europejskich krajach widać już pewne delikatne symptomy ożywienia gospodarczego, zanim dotrze ono do Polski, będziemy musieli jeszcze poczekać. Oczywiście można także dopatrywać się już pierwszych sygnałów poprawy w Polsce - mówi Francois Vincent.

- My, jako Carrefour, czujemy już, że sytuacja jest troszeczkę lepsza, a raczej jest mniej trudna niż jeszcze kilka miesięcy temu. Oczywiście odczuliśmy jako firma uderzenie pierwszej fali kryzysu, ale teraz jesteśmy już optymistami, m.in. dlatego, że potraktowaliśmy problemy gospodarcze jako szansę na usprawnienie biznesu. Zrobiliśmy to, szukając możliwości podniesienia efektywności, wdrożenia innowacji, które umożliwią nam zdobycie przewagi nad konkurencją - tłumaczy szef franczyzy Carrefour w Polsce.

I dodaje: - Bardzo dobrym przykładem na innowacyjność działań Carrefour jest nasz koncept franczyzowy. Sklepy franczyzowe Carrefour Express i Globi dobrze radzą sobie w okresie niekorzystnej koniunktury na rynku. Carrefour stale obserwuje otoczenie zewnętrzne i rozmawia ze swoimi partnerami, co pozwala nam szybko dostosowywać naszą ofertę do ich oczekiwań.

Zdaniem Francois Vincenta o tym, jak długo będzie trwała ta sytuacja, zdecyduje konsument, który będzie zaciskał pasa do momentu, w którym poczuje się na tyle bezpiecznie, aby ponownie zwiększyć wydatki. - Moim zdaniem konsumenci nie będą wstrzymywać wydatków w nieskończoność, w pewnym momencie zdecydują, że nawet w czasie kryzysu trzeba normalnie żyć, a tym samym wydawać pieniądze, zamiast je gromadzić na kontach.

Według Francois Vincenta, w Polsce nie mieliśmy do czynienia z takim kryzysem jak w Hiszpanii, Grecji, Portugalii, Włoszech czy nawet we Francji. - W Polsce bardzo mocno widoczny był jednak czynnik psychologiczny, Polacy przestraszyli się przedłużających się problemów gospodarczych w innych krajach Europy. W Polsce nie mieliśmy tak gwałtownych spadków PKB i inwestycji, jak we wspomnianych krajach. Tutaj mieliśmy jedynie mocne spowolnienie wzrostu, które teoretycznie nie powinno się przełożyć na tak duże ograniczenie konsumpcji i zakupów, z jakim mieliśmy do czynienia w ostatnich kilkunastu miesiącach. Dlatego sądzę, że gdy media zakomunikują, że widać już pierwsze sygnały końca kryzysu, Polacy sięgną po pieniądze, które odłożyli na kontach, i zaczną kupować. To Polacy zdecydują, kiedy zakończy się kryzys - wyjaśnia.

Przeczytaj więcej

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA