PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

CCC podtrzymuje cele finansowe na 2013 mimo słabego I kwartału - wiceprezes

  • Autor: PAP
  • 09 maj 2013 13:10

Pomimo słabych wyników w pierwszym kwartale i wysokiej straty netto, CCC podtrzymuje plany zwiększenia w tym roku zysku netto o 40 proc. i przychodów o około 30 proc. - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej wiceprezes CCC Piotr Nowjalis.

REKLAMA

"Jeżeli w maju i czerwcu dynamika przychodów wyniesie po 40 proc., to oznaczać będzie, że odrobimy niezrealizowaną sprzedaż z pierwszego kwartału. Jest na to szansa, potrzebujemy jedynie normalnej, wiosennej aury" - powiedział na czwartkowej konferencji prasowej Nowjalis.

Pytany, czy w całym roku jest szansa na poprawę wyniku netto o 40 proc. i osiągnięcie 1,7 mld zł przychodów, tak jak wcześniej spółka zapowiadała, Nowjalis odpowiedział:

"Nie wycofujemy się z tego. Myślę, że obecnie wyszliśmy już na plus, a po kwietniu byliśmy blisko breakeven point. W przypadku przychodów możliwy jest około 30-proc. wzrost w całym roku" - poinformował Nowjalis.

Dodał, że sprzedaż porównywalna w sklepach CCC powinna wyjść na lekki plus do końca I półrocza.

Wiceprezes CCC poinformował również, że spółka nie wycofuje się z planów przedstawionych w strategii na lata 2013-2015. W każdym roku jej obowiązywania zakłada rentowność operacyjną na poziomie 15-16 proc. oraz rentowność netto na poziomie 10-13 proc.

W 2013 roku przyrost netto powierzchni handlowej ma wynieść 60 tys. metrów kwadratowych bez uwzględnienia nowych rynków, na które ekspansję zaplanowano w tym roku. Do końca 2015 roku spółka chce zwiększyć powierzchnię handlową o 150 tys. metrów kwadratowych, jednak plany te również nie uwzględniają rozwoju na nowych rynkach.

CCC rozpocznie w tym roku ekspansję w Austrii, Słowenii, Chorwacji i Turcji. Nowjalis podał, że w sierpniu CCC poinformuje także o wejściu na nowy rynek w Europie Zachodniej.

"Na razie mamy zapewnione cztery lokalizacje w Austrii, trzy w Słowenii, siedem w Chorwacji i jedną w Turcji, ale cały czas prowadzimy rozmowy o kolejnych punktach. Duże nadzieje wiążemy z Turcją, gdzie jeszcze przed sezonem jesień-zima chcemy mieć otwartych kilka sklepów. Turcja to duży rynek, który szybko się rozwija, ma dobre wskaźniki demograficzne i społeczeństwo nastawione na konsumpcję. Ponadto rynek galerii i centrów handlowych czeka tam w najbliższych latach duży wzrost" - skomentował wiceprezes.

"W tym roku chcemy otworzyć jeszcze jedną spółkę na rynku zachodnioeuropejskim. W sierpniu powinniśmy zdradzić, jaki to będzie rynek" - dodał.

Nowjalis poinformował, że w tym roku CCC chce przygotować struktury organizacyjne na nowych rynkach, by w roku przyszłym przeprowadzić większą ekspansję.

"2014 r. będzie rokiem największej ekspansji w historii spółki, jeśli chodzi o nowe rynki" - dodał.

Wiceprezes poinformował, że wydatki inwestycyjne spółki w tym roku wyniosą łącznie ok. 50 mln zł i obejmą tylko otwarcia nowych sklepów. Przypomniał, że w zeszłym roku CCC wydało na inwestycje ok. 38 mln zł.

W I kwartale 2013 r. CCC zanotowało 39,7 mln zł straty netto, 33,9 mln zł straty operacyjnej oraz 222 mln zł przychodów. Był to najsłabszy w historii kwartał spółki, jeśli chodzi o dynamikę przychodów i wyniki finansowe. Jak skomentował Nowjalis, główną przyczyną słabszych wyników była przedłużająca się zima.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.