PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

CCC radzi sobie lepiej niż LPP

  • Autor: PAP
  • 02 lip 2015 13:54

Grupa CCC pokazała dobre wyniki sprzedażowe za czerwiec, ale jest ryzyko, że spółce nie uda się w tym roku osiągnąć założonego 40 proc. wzrostu przychodów. Z kolei LPP ma za sobą kolejny miesiąc słabej sprzedaży przy niskich marżach.

REKLAMA

Skonsolidowane przychody CCC w czerwcu wyniosły 185,6 mln zł, czyli były o 27,3 proc. wyższe rdr. Przychody za okres styczeń–czerwiec wyniosły 1.040,4 mln zł, co oznacza wzrost o 21,6 proc. rdr.

- W CCC widzieliśmy kontynuację bardzo dobrych wyników. Zwróciłbym uwagę na fakt, że dynamika 27,3 proc. w czerwcu wypracowana była pomimo efektu wysokiej bazy. Rok wcześniej wzrost w czerwcu wyniósł 36,2 proc., więc jest to bardzo dobra dynamika sprzedaży. Znajduje one odzwierciedlenie w sprzedaży porównywalnej na wszystkich najważniejszych rynkach CCC: w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech, gdzie dynamika LfL była dwucyfrowa" - powiedział PAP Piotr Bogusz, analityk DM mBanku.

 - Cel zarządu dla wzrostu sprzedaży porównywalnej w Polsce w pierwszym półroczu został zrealizowany z nawiązką (4,5 proc. vs. 3 proc. planu) - dodał.

 Łukasz Wachełko, analityk Wood&Co., wskazał w czwartkowym komentarzu, że w czerwcu sprzedaż LFL grupy w Polsce wzrosła o 11,8 proc., w Czechach o 16,1 proc., na Słowacji o 10,3 proc., a na Węgrzech o 16,6 proc. Sprzedaż w Austrii wyniosła 130 euro/m2, a w Niemczech 99 euro/m2, co jest najlepszym wynikiem dla tych dwóch rynków od początku roku.

- Te wartości są jednak ciągle 22 proc. i 41 proc. poniżej poziomów w Polsce, a koszty sprzedaży są dwa razy wyższe niż w kraju - napisał Wachełko.

W ocenie analityków sprzedaż CCC w czerwcu należy ocenić pozytywnie, ale biorąc pod uwagę wartość przychodów od początku roku spółka może mieć problem z osiągnięciem założonego wzrostu sprzedaży w całym roku o 40 proc.

 - Po tych wynikach można powiedzieć, że CCC jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu 300 mln zł zysku brutto. Cel wzrostu przychodów na poziomie 40 proc. może być jednak trudny do osiągnięcia. Po wzroście sprzedaży o 28 proc. w pierwszej połowie roku spółka musiałaby wygenerować wzrost o 53,6 proc. w drugiej połowie, co może być wymagającym celem - powiedział Bogusz.

- Zobaczymy jak będzie wyglądała pogoda w sezonie jesienno-zimowym, bo to główny determinant drugiej połowy roku. W CCC sezonowość jest bardzo silna, wyższa niż w LPP - dodał analityk.

Wachełko z Wood&Co. również obawia się, że spółce może być trudno zrealizować zakładane tempo wzrostu sprzedaży.

- Aby osiągnąć tempo wzrostu na poziomie 40 proc., w pozostałych miesiącach spółka musi notować średnie dynamiki powyżej 50 proc. i wzrosty LFL powyżej 20 proc. - napisał Wachełko.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA