PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

CCC radzi sobie lepiej niż LPP

  • Autor: PAP
  • 02 lip 2015 13:54

Grupa CCC pokazała dobre wyniki sprzedażowe za czerwiec, ale jest ryzyko, że spółce nie uda się w tym roku osiągnąć założonego 40 proc. wzrostu przychodów. Z kolei LPP ma za sobą kolejny miesiąc słabej sprzedaży przy niskich marżach.

REKLAMA

Skonsolidowane przychody CCC w czerwcu wyniosły 185,6 mln zł, czyli były o 27,3 proc. wyższe rdr. Przychody za okres styczeń–czerwiec wyniosły 1.040,4 mln zł, co oznacza wzrost o 21,6 proc. rdr.

- W CCC widzieliśmy kontynuację bardzo dobrych wyników. Zwróciłbym uwagę na fakt, że dynamika 27,3 proc. w czerwcu wypracowana była pomimo efektu wysokiej bazy. Rok wcześniej wzrost w czerwcu wyniósł 36,2 proc., więc jest to bardzo dobra dynamika sprzedaży. Znajduje one odzwierciedlenie w sprzedaży porównywalnej na wszystkich najważniejszych rynkach CCC: w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech, gdzie dynamika LfL była dwucyfrowa" - powiedział PAP Piotr Bogusz, analityk DM mBanku.

 - Cel zarządu dla wzrostu sprzedaży porównywalnej w Polsce w pierwszym półroczu został zrealizowany z nawiązką (4,5 proc. vs. 3 proc. planu) - dodał.

 Łukasz Wachełko, analityk Wood&Co., wskazał w czwartkowym komentarzu, że w czerwcu sprzedaż LFL grupy w Polsce wzrosła o 11,8 proc., w Czechach o 16,1 proc., na Słowacji o 10,3 proc., a na Węgrzech o 16,6 proc. Sprzedaż w Austrii wyniosła 130 euro/m2, a w Niemczech 99 euro/m2, co jest najlepszym wynikiem dla tych dwóch rynków od początku roku.

- Te wartości są jednak ciągle 22 proc. i 41 proc. poniżej poziomów w Polsce, a koszty sprzedaży są dwa razy wyższe niż w kraju - napisał Wachełko.

W ocenie analityków sprzedaż CCC w czerwcu należy ocenić pozytywnie, ale biorąc pod uwagę wartość przychodów od początku roku spółka może mieć problem z osiągnięciem założonego wzrostu sprzedaży w całym roku o 40 proc.

 - Po tych wynikach można powiedzieć, że CCC jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu 300 mln zł zysku brutto. Cel wzrostu przychodów na poziomie 40 proc. może być jednak trudny do osiągnięcia. Po wzroście sprzedaży o 28 proc. w pierwszej połowie roku spółka musiałaby wygenerować wzrost o 53,6 proc. w drugiej połowie, co może być wymagającym celem - powiedział Bogusz.

- Zobaczymy jak będzie wyglądała pogoda w sezonie jesienno-zimowym, bo to główny determinant drugiej połowy roku. W CCC sezonowość jest bardzo silna, wyższa niż w LPP - dodał analityk.

Wachełko z Wood&Co. również obawia się, że spółce może być trudno zrealizować zakładane tempo wzrostu sprzedaży.

- Aby osiągnąć tempo wzrostu na poziomie 40 proc., w pozostałych miesiącach spółka musi notować średnie dynamiki powyżej 50 proc. i wzrosty LFL powyżej 20 proc. - napisał Wachełko.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.