PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

CCC szykuje serię otwarć sklepów w przyszłym roku

  • Autor: PAP
  • 06 lis 2015 15:55

CCC szykuje serię otwarć sklepów w przyszłym roku CCC

CCC przesunęło część otwarć przewidzianych na rynku niemieckim na 2016 rok, więc w tym roku powierzchnia handlowa spółki wzrośnie o ok. 83 tys. m kw. wobec 90 tys. mkw. zakładanych wcześniej - poinformował wiceprezes Piotr Nowjalis.

REKLAMA

"Podtrzymujemy nasze plany rozwoju na lata 2015-17. Na 2015 rok zaplanowaliśmy nieco więcej otwarć na rynku niemieckim, zdecydowaliśmy się jednak przesunąć 11 otwarć na przyszły rok" - powiedział Nowjalis.

To oznacza, że powierzchnia handlowa spółki powiększy się w tym roku o ok. 83 tys. mkw. wobec 90 tys. mkw. zakładanych wcześniej.

Spółka zakładała w latach 2013-15 wzrost powierzchni netto o 200 tys. mkw., na koniec tego roku będzie on jednak nieco niższy, na poziomie 182-190 tys. mkw.

W tym roku inwestycje związane z ekspansją pochłonąć mają ok. 150 mln zł.

W przyszłym roku spółka zamierza zwiększyć powierzchnię o 90 tys. mkw. netto, z czego zabezpieczone jest już 68 tys. mkw.

Nowjalis poinformował, że spółka zadowolona jest z ekspansji na większości rynków. Powodem do niezadowolenia jest jedynie rynek turecki. CCC powoli wchodzi na rynki rosyjski i ukraiński, ale nie jest przekonane, czy chce tam mocno rosnąć.

"Wolimy inwestować na rynkach Europie środkowej, południowo-wschodniej, w krajach bałtyckich. Być może pojawią się nowe kraje na naszej mapie, na pewno nie w Europie Zachodniej. Tak długo jak Niemcy i Austria nie wykażą się rentownością, nie zaczniemy nowych inwestycji w Europie Zachodniej, ale mamy inne ciekawe, rentowne pomysły, nieznaczące dla przychodów w najbliższych latach" - powiedział. Poinformował, że celem jest osiągnięcie rentowności sklepów w Niemczech w 2017 roku, a w Austrii w 2016 roku.

Powiedział, że spółka rozmawia z franczyzobiorcą w Rumunii na temat odkupu tamtych sklepów franczyzowych.

CCC zakłada, że na koniec 2017 roku sieć detaliczna grupy będzie liczyć 1 166 sklepów w Europie Środkowej, w Niemczech i Austrii, o łącznej powierzchni 560,5 tys. mkw.

Nowjalis pytany o zapowiadany przez PiS podatek od sieci handlowych, odpowiedział: "Projekt ustawy ma dwa warianty. W pierwszym z nich to byłoby 2 proc. przychodów ze sprzedaży. Drugi wariant, z progresją, nie jest dla nas czytelny, ale z naszych obliczeń wynika, że to byłoby maksymalnie 2 mln zł".

Na koniec września 2015 roku sieć sklepów należących do grupy kapitałowej CCC liczyła 751 placówek, w tym 686 własnych i 65 franczyzowych.

Od początku roku powierzchnia sprzedaży grupy wzrosła o 38,30 tys. mkw. (w stosunku do stanu na koniec 2014 r), na co złożyły się otwarcia i powiększenia sklepów o 48,6 tys. mkw., a zamknięto w tym okresie 10,3 tys. mkw. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.