PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Centra convenience rosną w siłę

Centra convenience rosną w siłę
mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 kwi 2019 10:31

Trendy konsumenckie i duże nasycenie rynku powierzchnią handlową w dużych miastach powodują, że w przyszłości wzrost rynku oparty będzie głównie o format convenience.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 kwi 2019 10:31

O dojrzałości rynku centrów handlowych, którą potwierdzają już niemal wszystkie analizy branżowe, świadczy m.in. różnorodność i ilość dostępnych oraz budowanych obiektów handlowych. Mieszkańcy większości polskich miast do dyspozycji mają już centra różnego typu, od tradycyjnych galerii handlowych, przez obiekty wyprzedażowe, retail parki czy centra convenience, czyli przeznaczone do robienia wygodnych zakupów.

- Na początku lat 90-tych podstawowe zakupy Polacy robili głównie w małych, osiedlowych sklepach.  Najczęściej były to osobne sklepy jednobranżowe. Od tego czasu handel przeszedł bardzo dużą rewolucję, na którą wpływ miała zmiana zwyczajów zakupowych i stylu życia. Sklepy tego typu zaczęły znikać, a w ich miejsce powstawały supermarkety, hipermarkety, aż w końcu centra z bogatą ofertą handlową.  - mówi Aleksander Walczak, Prezes Dekada SA. - Dziś mamy już coraz mniej czasu i swoje zakupy chcemy robić szybko i wygodnie, najlepiej w jednym miejscu, do którego możemy podjechać samochodem i bez problemu zaparkować blisko sklepu. I są to preferencje Polaków mieszkających w różnych środowiskach, zarówno w dużych metropoliach, jak i niewielkich miejscowościach - mówi Aleksander Walczak, prezes Dekady.

Według badań, w dzisiejszych czasach konsumenci chcą robić zakupy szybko, wygodnie i efektywnie, dotyczy to szczególnie produktów pierwszej potrzeby. Dlatego co czwarty Polak wybiera sklepy położone blisko swojego miejsca zamieszkania. Konsumentom zależy też na tym, najpotrzebniejsze produkty kupić w jednym miejscu (24%) i przy okazji załatwić też inne sprawy (11%).

- Dla deweloperów i inwestorów mniejsze miejscowości są bardzo perspektywiczne.  Nasycenie powierzchnią handlową jest tam niższe niż w średnich i dużych miastach, a niewielka konkurencja ze strony już funkcjonujących obiektów handlowych i znaczny potencjał zakupowy mieszkańców zwiększają atrakcyjność tych lokalizacji. Według ostatnich raportów, jeszcze 10 lat temu centra handlowe budowane w miastach liczących poniżej 100 tys. mieszkańców stanowiły niespełna 10 proc. całego rynku, na koniec minionego roku ich liczba została podwojona, a prawie 30 proc. oddanej do użytku powierzchni handlowej stanowiły właśnie małe centra i parki handlowe - mówi Radosław Gadomski, Commercial Director, BOIG.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.88.220.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.