PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra convenience walczą z dyskontami, a hipermarkety tracą popularność

  • dlahandlu.pl
  • 22 paź 2013 13:38

- Zauważalnym trendem na polskim rynku jest odwrót klientów od hipermarketów. Po czasie euforii i zakupów w takich formatach, konsumenci wolą oszczędzać czas i zrobić zakupy szybciej. Stąd ekspansja mniejszych sklepów, takich jak Żabka, Małpka Express czy franczyzowe punkty Carrefour. Ich oferta nie jest wcale ograniczona - znajdziemy tam produkty z każdej kategorii, naturalnie mniejszy jest natomiast wybór marek - mówi w rozmowie z portalem dla handlu.pl Agata Czarnecka, senior konsultant CBRE.

REKLAMA

- Hipermarkety zmniejszają powierzchnię i ograniczają ofertę, wycofując np. duży sprzęt AGD. Tesco wprowadziło Tesco Extra, czyli galerię handlową z markowymi najemcami. Nie wiadomo jeszcze co stanie się z Realem. Być może Auchan jako przyszły właściciel będzie chciał stworzyć na ich bazie nowy koncept. Na rynku sukcesywnie pojawiają się mniejsze centra, pasaże i parki handlowe. Zdecydowana większość z nich ma operatora spożywczego, zazwyczaj sieciowego. Zarówno właściciele sklepów, jak i przedstawiciele galerii przekonują, że znana marka i rozpoznawalność przyciąga klientów. Ponadto sieciowy szyld gwarantuje wsparcie sprzedaży w każdym aspekcie (zatowarowanie, marketing) - dodaje Agata Czarnecka.

Ekspert CBRE zauważa, że centra typu convenience walczą o klienta z dyskontami, które cały czas poszerzają ofertę. - W tej chwili znajdziemy tam wina, markowe torebki , limitowane serie produktów dla domu i wiele innych. Dyskonty w komunikacji z konsumentami nie podkreślają jedynie swojej strategii cenowej, a wręcz zwracają się do nowej grupy odbiorców - bardziej zamożnych i zorientowanych w najnowszych trendach. Biedronka jest na tyle elastyczna pod względem powierzchni, że może wejść do każdego formatu. Sklepy tej sieci są w różnych atrakcyjnych lokalizacjach, również przy osiedlach mieszkaniowych postrzeganych jako luksusowe (apartamenty przy ul. Grzybowskiej w Warszawie). Sieć niemieckich dyskontów Lidl nie pozostaje w tyle i również planuje wprowadzić swój koncept do centrów handlowych. W tego typu obiektach nie ma miejsca dla niezależnych sklepów ogólnospożywczych - mówi Agata Czarnecka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA