PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe chcą dogłębnie poznać klientów

  • wnp.pl
  • 27 lis 2013 20:03

Na razie galerie handlowe mogą oceniać preferencje klientów jedynie na podstawie zbiorczych danych o zakupach. Na razie, bo już pojawiają się systemy śledzące każdego z osobna. Wszystko, by zwiększyć sprzedaż.

REKLAMA

Śledzenie ruchu klientów nie wiąże się raczej z gromadzeniem danych wrażliwych, pozwala natomiast sprawdzić czego poszukują dane osoby lub - przy większej ilości danych - analizować ruch w centrum handlowym. Oczekiwane korzyści to np. lepsze zaplanowanie przestrzeni lub kierowanie ofert bezpośrednio do pojedynczych klientów. Można sobie wyobrazić, że ktoś kto właśnie kupił makaron otrzyma telefoniczną propozycję zakupienia sosu.

Najczęściej stosowaną techniką jest przechwytywanie sygnałów Wi-Fi ze smartfonów klientów. Dzięki triangulacji można ocenić położenie telefonu z dokładnością do kilku metrów. Sklepy przechwytują też adres MAC unikatowy dla każdego smartfona. Dzięki takim rozwiązaniom można analizować poczynania klientów i spróbować ich zachęcić do zakupów, kiedy pojawią się znowu. Poza tym dzięki takim analizom można przemeblować sklep tak, by klientom było wygodniej w trakcie zakupów.

Inne techniki to sensory emitujące słaby sygnał radiowy także komunikujący się z telefonami czy niewielkie nadajniki LED wysyłające sygnały świetlne odczytywane przez kamery w smartfonach i także umożliwiające lokalizację komórki. Do wykrywania położenia da się też wykorzystywać pola magnetyczne, na które reagują kompasy w smartfonach, a do tego analizować działania żyroskopu i akcelerometra.

To że technologia jest już opanowana, nie oznacza, że sklepy ją stosują. Na pewno na razie trudno mówić o masowej skali, ale są już centra handlowe i sklepy, głównie w USA, które stosują takie rozwiązania.

Pytanie gdzie leży granica prywatności. Teoretycznie śledzenie ruchu klientów ma ułatwić im zakupu, podpowiedzieć gdzie znaleźć towar, zaproponować promocję. Jednak nie każdy sobie życzy uszczęśliwiania na siłę.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA