PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe czy już centra doświadczeń?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 26 wrz 2018 10:16

Centra handlowe czy już centra doświadczeń? Fot. Shutterstock

Jakich trendów możemy spodziewać się w obszarze customer experience w sektorze nieruchomości handlowych - analizowali eksperci JLL we współpracy z agencją Freebee. Werdykt? Nasze doświadczenia ukształtują w dużej mierze technologie.

REKLAMA

- Customer experience w sektorze nieruchomości handlowych to wypadkowa wielu punktów kontaktu klienta podczas interakcji z konkretną marką, niezależnie od tego, czy jest to punkt sprzedaży czy centrum handlowe. Kiedyś do wygenerowania pozytywnych doświadczeń wystarczało niewiele – sprzedający musieli być uśmiechnięci, a sam sklep czy galeria musiały sprawiać wrażenie estetycznych. Dziś pozyskanie i zatrzymanie klienta staje się coraz bardziej skomplikowane, a konsumenci – wymagający - komentuje Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.

Trendy w customer experience ewoluują tak szybko, jak szybko zmieniają się oczekiwania i preferencje klientów. Jedyną stałą są emocje, które towarzyszą zakupom od zawsze.

- Doświadczenie naszych klientów - począwszy od obejrzenia reklamy, wyszukiwania produktu, analizy, kontaktu ze sprzedawcą, zakupu, dostawy, obsługi, reklamacji itp. – zależy od emocji. Dlatego firmy, które chcą pozostać konkurencyjne na rynku, wprowadzają rozwiązania, które intensyfikują pozytywne doświadczenia - tłumaczy Virginie de-Baere, Dyrektor Działu Zarządzania Nieruchomościami, JLL.

Potwierdzają to analizy Instytut Gartnera, według których do 2020 r. 89 proc. firm będzie konkurować ze sobą głównie obszarze customer experience. Te argumenty dodatkowo wspiera badanie firmy Walker, z którego dowiadujemy się, że w ciągu najbliższych dwóch lat czynnikiem wyróżniającym marki będą nie cena i cechy produktu, ale właśnie wrażenia klienta. Z analizy JLL i Freebee wynika natomiast, że mix technologii i szeroko pojętej różnorodności najmocniej wpłynie na kształtowanie naszych doświadczeń zakupowych:

1. Dwa pokolenia

Milenialsi i pokolenie wyżu demograficznego to obecnie najliczniejsze grupy klientów w Polsce. Według Deloitte, w ciągu 10 lat pokolenie Y będzie stanowić 75% rynku pracy, podczas gdy pokolenie powojennego wyżu demograficznego przejdzie na emeryturę. Natomiast już teraz wspólnie tworzą grupę docelową, do której w pierwszej kolejności swoją ofertę powinni kierować sprzedawcy (mając oczywiście na uwadze pewne różnice charakteryzujące oba pokolenia).

2. Media społecznościowe jako platformy zakupowe

Facebook i Instagram to coś więcej niż social media: oba kanały stają się platformami zakupowymi, za pośrednictwem których klienci mogą szybko zaspokoić swoje potrzeby.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.