PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe jutra w nowej roli

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 kwi 2017 14:35

Centra handlowe jutra w nowej roli mat.pras.

Skrzynki depozytowe w roli gablot z obuwiem, sklep sportowy oparty na planie stadionu, wybór produktów na dotykowym ekranie zlokalizowanym w sklepie – choć brzmi jak scenariusz filmu science fiction, to przykłady już obecnych nowości w sektorze handlowym. Centrum handlowe już dawno przestało być miejscem, w którym dokonujemy jedynie zakupów – wynika z raportu CBRE Shopping Centre 4.0 Innovations in Shopping Centres opisującego innowacyjne zmiany na rynku powierzchni handlowych.

REKLAMA

Dzięki bogatej ofercie rozrywkowo-kulturalnej, przestrzeń centrów stała się ważnym ośrodkiem życia społecznego, a wszystkie te elementy mają kreować doświadczenia, stanowiące kluczową rolę w strategii rozwoju galerii handlowych.

Innowacje technologiczne, konkurencja ze strony rynku e-commerce oraz rosnące wymagania konsumentów wymuszają na centrach handlowych wprowadzanie zmian, które nie tylko sprostają oczekiwaniom klientów, ale też wyróżnią ich na tle konkurencji. O sukcesie centrum handlowego decyduje tym samym coraz więcej czynników, co będzie stanowiło prawdziwe wyzwanie zarówno dla nowych inwestycji, jak i już istniejących obiektów.

- Zmiany w zachowaniach konsumentów i dojrzewanie sektora handlowego przyczyniają się do ewolucji obiektów handlowych. Centra handlowe stawiają na innowacyjność i wzbogacanie oferty, stając się ważnym ośrodkiem życia społecznego łącząc rozrywkę, kulturę, edukację, nowoczesne technologie i wypoczynek. W kolejnych latach proces ten będzie ulegał intensyfikacji, a wpływać na niego będzie styl i tempo życia: potrzeby konsumentów rosną, a centra handlowe muszą się przystosowywać, aby sprostać tym oczekiwaniom - komentuje Agata Czarnecka, autorka raportu „Shopping Centre 4.0 Innovations in Shopping Centres”, CBRE.

Polski rynek powierzchni handlowych starzeje się - według raportu Shopping Centre 4.0 około 50 proc. budynków ma 10 lub więcej lat, co oznacza, że konieczne będzie przeprowadzenie remontów i modernizacji, by istniejące obiekty miały szansę konkurować z nowo powstałymi inwestycjami.

Wiek to jednak nie jedyny czynnik decydujący o konieczności wprowadzenia zmian w przestrzeniach handlowych: obserwujemy wzrost znaczenia infrastruktury rekreacyjno-wypoczynkowej oraz usług gastronomicznych - 67 proc. Polaków wskazało zestawienie najemców jako drugą najważniejszą cechę w wyborze preferowanego centrum handlowego. Coraz większe oczekiwania wobec oferowanych usług to efekt zmiany stylu życia Polaków. Polacy są coraz bardziej zamożni, pewni siebie, dobrze wykształceni oraz świadomi wagi prowadzenia zdrowego trybu życia, co ma widoczny wpływ na ich decyzje zakupowe. Według danych zebranych przez CBRE w 2016 roku ponad połowa ankietowanych odwiedziła centra handlowe raz lub kilka razy w tygodniu.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA