PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe mogą oszczędzić do 70 proc. energii

  • wnp.pl
  • 08 mar 2013 16:22

Typowy najemca powierzchni w centrum handlowym jest w stanie zredukować koszty związane z oświetleniem swojej powierzchni nawet o 60-70 proc. dzięki zainstalowaniu nowych opraw oświetleniowych i efektywnemu zarządzaniu całą instalacją.

REKLAMA

- Coraz częściej mówi się o "zielonym budownictwie", czyli efektywnym zarządzaniem energią, a co za tym idzie, do redukcją kosztów. W przypadku centrów handlowych, ta kwestia staje się bardziej złożona z uwagi na ilość niezależnych podmiotów funkcjonujących w ramach jednego budynku. Właściciel jest bowiem odpowiedzialny jedynie za niewielką część zużycia energii, jakie generuje obiekt. Stąd kolejnym krokiem podejmowanym przez właścicieli będzie dialog z najemcami na temat tzw. "zielonego najmu" - przekonuje Renata Kusznierska, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych i Zarządzania Nieruchomościami w Savills, międzynarodowej firmie doradczej działającej na rynku nieruchomości.
W jej ocenie "zielony najem" powinien się opierać na współpracy na rzecz właściwego korzystania z budynku i poprawy jego efektywności energetycznej. Punktem wyjścia dla zbudowania tego rodzaju relacji może być wspólna strategia, a korzyścią realne obniżenie kosztów eksploatacji i budowanie pozytywnego, ekologicznego wizerunku zarówno najemcy, jak i inwestora. Jak zapewnia Renata Kusznierska, ten rodzaj współpracy nie jest trudny do wypracowania jeśli zostanie zainicjowany odpowiednio wcześnie, najlepiej na etapie projektowania budynku i podpisywania umów najmu.

Proekologiczne rozwiązania są promowane m.in. w powstającym centrum handlowo-rozrywkowym Sukcesja w Łodzi. Właściciel centrum, Fabryka Biznesu, prowadzi rozmowy na temat proekologicznych rozwiązań z przyszłymi najemcami już na etapie komercjalizacji. Ma on na celu informowanie i edukowanie najemców w zakresie istniejących, wydajnych rozwiązać technologicznych, takich jak elementy oświetlenia, ogrzewania, wentylacji, czy wysoko wydajnych jednostek klimatyzacyjnych, które mogą istotnie zredukować koszty.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA