PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe muszą budować tożsamość - przeczytaj relację z Property Forum Trójmiasto

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 30 lis 2015 13:06

Centra handlowe muszą budować tożsamość - przeczytaj relację z Property Forum Trójmiasto Uczestnicy sesji „Centra handlowe: Trójmiasto handlowym placem budowy – jasne i ciemne strony inwestowania w regionie”

Rozwój i pozycjonowanie centrum handlowego zależy od profilu najemców. O specyfice trójmiejskiego handlu dyskutowali uczestnicy sesji „Centra handlowe: Trójmiasto handlowym placem budowy – jasne i ciemne strony inwestowania w regionie” podczas regionalnego Property Forum.

REKLAMA

Na rynku trójmiejskim funkcjonują obecnie 23 galerie handlowe o łącznej powierzchni ponad 500 tys. mkw. Daje to 499 mkw. na 1000 mieszkańców, co plasuje Trójmiasto na trzecim miejscu w Polsce pod względem nasycenia powierzchnią handlową - po Wrocławiu i Poznaniu.

Inwestorzy uznają jednak, że to nie wypełnia zapotrzebowania na nowoczesny handel na terenie aglomeracji. W 2016 otwarta zostanie Galeria Metropolia o powierzchni blisko 35 tys. mkw., rok później klientów przywita Forum Gdańsk, oferujące 63 tys. mkw. powierzchni dla handlu. Trwa także przebudowa i modernizacja centrów handlowych ETC oraz Morena. Rozbudowana ma zostać Galeria Bałtycka… Czy znajdą się najemcy?

Centra handlowe dla mas

Jak wspominał podczas konferencji Marek Chudzik, prezes zarządu Green Way, jeszcze 15 lat temu firma prowadziła wegetariańskie restauracje w centrach handlowych na terenie Trójmiasta. Jednak w następnych latach wycofała się z dużych obiektów, dlatego, że oferta była zbyt niszowa. - Powstające wówczas badania mówiły o tym, że centra handlowe przyczyniają się do zubożenia psychicznego. Nasi klienci nie znajdowali przyjemności w jedzeniu w tego typu obiektach – wyjaśnił Marek Chudzik. - W związku z tym i my zaczęliśmy działać raczej przy ulicach handlowych, otwieraliśmy bary na ulicach, w parterach kamienic, w miejscach blisko zieleni – dodał.

Marka Green Way może powrócić do centrów handlowych, o ile centra handlowe będą się zmieniać. – Tego typu obiekty nastawione są na klienta masowego, o określonych potrzebach psychologicznych. A nasi klienci są niszowi, mają inne cele życiowe, których w centrach handlowych nie znajdują i nie zaspokajają – tłumaczył Marek Chudzik.

Inny profil reprezentują klienci segmentu odzieżowego. Jak przyznał Jerzy Taranko, prezes sieci odzieżowej Taranko, marka musiała wejść do centrów handlowych, by sprostać coraz większej konkurencji.  - Dla klientów to wygoda; mogą swobodnie - bez względu na pogodę - zrobić zakupy w komfortowych warunkach – wyjaśnia.

Dobry klient to bogaty klient

Zdaniem Jerzego Taranko Gdynia, Gdańsk, Sopot to miasta dobre "do życia", jednak aby spełniać potrzeby i swobodnie robić zakupy potrzeba nie tylko rozbudowanej oferty handlowej, ale także zasobnego portfela. - Tego brakuje w naszym regionie – powiedział.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA