PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe muszą stać się "social"

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 wrz 2015 10:30

Centra handlowe muszą stać się "social" Agnieszka Mielcarz, dyrektor działu Retail Asset Management, Knight Frank

Kilkanaście lat temu to sklepy spożywcze przyciągały klientów do centrów handlowych, dziś już nie gwarantują sukcesu. Co zajmie ich miejsce? O roli rozrywki w galeriach handlowych dyskutowali uczestnicy Property Forum 2015 podczas sesji Centra handlowe: Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów?

REKLAMA

- To naturalny proces. 20 lat temu centra handlowe były rozrywką samą w sobie – mówi Agnieszka Mielcarz, dyrektor działu Retail Asset Management Knight Frank. – Aktualnie centra handlowe muszą bardzo wnikliwie badać klienta i jego potrzeby. Z jednej strony mamy do czynienia z zawężeniem zasięgu oddziaływania, z drugiej strony centra oferujące specyficzną ofertę, przyciągają klientów z najdalszych zakątków miast.

Nie tylko zarządcy, ale również najemcy muszą zadbać o zmianę postrzegania ich roli w centrach handlowych przez klientów.

- Łączymy rozrywkę z edukacją, by w ten sposób przyciągnąć klientów – mówi Piotr Niemiec, właściciel Grupy Gastromall. – Organizujemy eventy kulinarne na przestrzeni wspólnej, przygotowujemy pokazy kulinarne, itp. Rozrywka przez edukację w naszym przypadku doskonale się sprawdza.

Według Agnieszki Mielcarz, dodatkowym aspektem, który należy brać pod uwagę przy projektowaniu oferty rozrywkowej w obiektach handlowych, są potrzeby społeczne klientów.

- Poszukujemy kontaktu z ludźmi, centra handlowe stają się punktem realizacji potrzeb społecznościowych – mówi dyrektor działu Asset Management Knight Frank.

Zdaniem Marka Tryzybowicza, założyciela, partnera Bose International Planning And Architecture na rynku centrów handlowych pojawia się tendencja do sięgnięcia dalej, niż tradycyjna oferta obiektu.

– Centra handlowe powinny stać się miejscami spotkań – mówi Marek Tryzybowicz. - Być może warto byłoby również sięgnąć do oferty publicznej: teatrów, przedsięwzięć niekomercyjnych i szukać z nimi synergii. Dzięki temu zmieni się charakter i postrzeganie centrum nie tylko jako centrum modowego, ale i ośrodka kulturalnego.

Cała relacja z sesji Centra handlowe: Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów? w najbliższych dniach na www.Propertynews.pl


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA