PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe otwarte na nowe formaty

  • Autor: propertynews.pl
  • 09 sty 2015 09:04

Centra handlowe otwarte na nowe formaty

Otwieranie pop up shopów czyli "sklepów na chwilę" opłaca się nie tylko najemcom. Centra Handlowe widzą w nich możliwość wzbogacenia tenant mix, a czasem po prostu zapełnienia lokalu, który pomiędzy zawartymi umowami najmu stałby pusty. Niewątpliwa korzyść to również dodatkowy marketing i promocja, jaka pojawia się wraz z nowym konceptem.

REKLAMA

- Klient centrum handlowego otrzymuje nowe doświadczenie zakupowe robiąc zakupy w butiku, który jest tylko tymczasowy i gdzie można nabyć limitowaną kolekcję. Jest to sposób na wyróżnienie się centrum i wzmocnienie swojego pozycjonowania jako centrum, które angażuje się w ciekawe eventy, ściąga niszowe marki itd. Jest to też oczywiście sposób na wykorzystanie niewynajętej powierzchni i pozyskanie tymczasowego najemcy, który pokryje częściowo czynsz i pozostałe opłaty - wyjaśnia Anna Radecka, Associate Director, Colliers International

Nic więc dziwnego, że w nowo budowanych obiektach handlowych, takich jak np. bydgoska inwestycja ECE Zielone Arkady, oprócz klasycznych formatów sklepowych, uwzględniana jest obecność pop up-ów. - Starając się nadążać za zmieniającymi się trendami w handlu i chcąc dalej tworzyć najatrakcyjniejsze galerie handlowe w miastach, w których jesteśmy, pozostajemy otwarci na tę formę sprzedaży i z pewnością będziemy szukać możliwości zaaranżowania przestrzeni dla pop-up storów - przyznaje Rafał Pruba, dyrektor działu wynajmu ECE Projektmenagament Polska.

Coraz częściej mówi się o planowaniu w galeriach czegoś na kształt „strefy młodych projektantów". Trzeba jednak pamiętać, że pop-up store jest traktowany ,z samej jego definicji jako miejsce, które powstaje dość spontanicznie i charakteryzuje się nieszablonową formą. - Łatwiej jest dopasowywać się do potrzeb danego konceptu na bieżąco niż narzucać sztywne ramy z góry przygotowanej powierzchni - tłumaczy Piotr Nalepa, Leasing manager działu wynajmu ECE Projektmenagament Polska. - Szukając lokalizacji dla tymczasowego sklepu, trzeba brać pod uwagę oprócz możliwości lokalowych, także spójność z istniejącym tenant mixem galerii jako całości, jak i z profilem sklepów w otoczeniu takiego pop-up store - dodaje.

Według ekspertów obserwujących aktualne trendy w marketingu, idea pop up storów oraz niekonwencjonalnych akcji będzie nabierać na sile również w ramach centrów handlowych. - Z oczywistych jednak względów, centra handlowe to nieruchomości komercyjne, gdzie podstawą jest długoterminowy najem, który zapewnia przewidywalny strumień przychodów czynszowych oraz pokrycie opłat eksploatacyjnych i marketingowych, także pop-up shopy będą mieć w tym przypadku charakter wartości dodanej wspierających marketing i promocję centrum - podsumowuje Anna Radecka.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA