PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe potrzebują nowego pomysłu

  • Autor: propertynews.pl
  • 02 paź 2014 10:09

Centra handlowe potrzebują nowego pomysłu

Czy to koniec ery dużych centrów handlowych w największych aglomeracjach? Zdaniem uczestników konferencji Property Forum zdecydowanie nie, ale kolejne projekty musi cechować nowatorskie podejście oraz odpowiednie przygotowanie uwzględniające interesy wszystkich podmiotów.

REKLAMA

W tym momencie polski rynek handlowy znajduje się poniżej unijnej średniej, jeśli chodzi o statystyczne nasycenie powierzchnią handlową, jednak do przekroczenia granicy 260 mkw./1000 mieszkańców zostało już niewiele.

- Polska charakteryzuje się bardzo dużą podażą nowej powierzchni handlowej. Jesteśmy obecnie na piątym miejscu w Europie, jeśli chodzi o liczbę realizowanych aktualnie mkw. - powiedziała podczas prezentacji moderator dyskusji, Anna Wysocka, dyrektor w dziale wynajmu powierzchni handlowych w Polsce, JLL.

Potencjał wciąż jest
Na polskim rynku powierzchni handlowych wciąż jest miejsce na nowe projekty. - Potwierdzają to działania deweloperów. Nawet na tak bardzo nasyconym rynku, jakim jest Poznań, budowana będzie duża inwestycja handlowa - powiedział Leszek Sikora, dyrektor zarządzający ECE Projektmanagement.

Zdaniem Krzysztofa Apostolidisa, prezesa zarządu Fabryki Biznesu, inwestora centrum handlowego Sukcesja w Łodzi, nowe projekty wręcz powinny powstawać. - Centra handlowe spełniają bardzo ważną potrzebę współczesnych ludzi. Chodzi o możliwość spotykania się. Dodatkowo to obiekty miastotwórcze - powiedział podczas konferencji Property Forum 2014.

O tym, jak ważne są centra handlowe, mówił również Maciej Kiełbicki, dyrektor zarządzający, członek zarządu Mayland Real Estate. - Deweloperzy wierzą, że ich obiekt to coś więcej niż tylko miejsca zakupów - powiedział. Ta wiara łączy się ze zmianami w postrzeganiu centrów handlowych. - Dziś w tego typu inwestycjach bardzo potrzebne są koncepty gastronomiczne. Dlaczego? Bo tego wymagają klienci - doda Kiełbicki.

Zdaniem panelistów to właśnie zmiany oczekiwań klientów wpływają na przyszłość centrów handlowych w dużych miastach. Starsze obiekty handlowe mogą im nie sprostać, potrzebne są więc nowe pomysły, które zdecydowanie wyjdą poza dotychczasowe pojmowanie średniego nasycenia powierzchnią handlową.

Oferta skrojona do potrzeb
- Lokalizacja centrów handlowych zawsze pozostanie ważna, ale w tym roku doskonale widzimy spadający wskaźnik odwiedzalności. Coś trzeba z tym zrobić, musimy walczyć o klientów - zaapelował Andrzej Czarnecki, dyrektor ds. rozwoju sieci Euro-Net.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA