PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe przed wielkim wyzwaniem

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 08 lis 2017 13:44

Centra handlowe przed wielkim wyzwaniem fot. Shutterstock

W pierwszej połowie bieżącego roku łączne zasoby powierzchni w centrach handlowych Europy wzrosły do 160,8 mln mkw. - wynika z danych firmy Cushman & Wakefield.

REKLAMA

W pierwszym półroczu rynek Europy Środkowo-Wschodniej powiększył się o 825 tys. mkw., natomiast w Europie Zachodniej, na którą przypada ponad dwie trzecie (68 proc.) całkowitej powierzchni w galeriach handlowych, wybudowano w tym czasie jedynie 344 tys. mkw. Zrealizowano łącznie 34 nowe inwestycje, które dostarczyły na rynek 84 proc. nowej podaży odnotowanej w pierwszej połowie roku, oraz rozbudowano 21 istniejących obiektów.

Najwięcej nowej powierzchni w centrach handlowych w Europie powstało w Turcji – 566 tys. mkw., co stanowiło 48 proc. łącznej podaży. Na kolejnych miejscach znalazły się Rosja (186 tys. mkw.) i Włochy (107 tys. mkw.).

Łączna ilość powierzchni dostarczonej na rynek w pierwszym półroczu była jednak o 11 proc. mniejsza niż w analogicznym okresie 2016 r. Na aktywność deweloperską wpłynęły czynniki takie jak rosnąca konkurencja, zmiany zachowań konsumentów oraz rozwój kanału sprzedaży on-line. W budowie pozostaje obecnie 6,8 mln mkw. powierzchni handlowej, która zostanie oddana do użytku do końca 2018 r.

- Centra handlowe przechodzą okres istotnych zmian wobec zmieniającego się oblicza handlu. Obecnie właściciele obiektów handlowych w większym stopniu koncentrują się na tworzeniu atrakcyjnego i inspirującego otoczenia, gwarantującego klientom doznania, których nie jest w stanie zapewnić sfera wirtualna. Z tego względu rozbudowują i przebudowują istniejące galerie oraz dbają o zróżnicowany skład najemców kompletowany w oparciu o potrzeby lokalnych społeczności. W wielu obiektach poszerzono gamę usług kierowanych do tych społeczności oraz wprowadzono nowe rozwiązania technologiczne. Z kolei najemcy testują nowe koncepty i formaty - komentuje Silvia Jodlowski, autorka raportu z firmy Cushman & Wakefield.

- Doskonałym przykładem transformacji na rynku handlowym jest galeria Westgate Oxford w Wielkiej Brytanii – największego obiektu handlowego otwartego w tym roku w Europie Zachodniej. W miejscu przestarzałego już centrum handlowego z lat 70. powstały cztery odrębne, inspirowane dziedzictwem architektonicznym miasta budynki, z których każdy został zaprojektowany przez innego architekta. Dzięki tej inwestycji w Oksfordzie znaleźć można teraz sklepy największych światowych marek. Znajdująca się na dachu obiektu strefa gastronomiczna z popularnymi restauracjami, z poziomu której można podziwiać panoramę miasta oraz obejmująca przestrzeń do organizacji wydarzeń publicznych, to oferta tak atrakcyjna, że wprost nie sposób z niej nie skorzystać - mówi Justin Taylor, dyrektor działu powierzchni handlowych w regionie EMEA w firmie Cushman & Wakefield. - Za podobny przykład może posłużyć galeria The Lexicon Bracknell w Wielkiej Brytanii – kolejna ważna inwestycja ukończona w tym roku, która ożywiła centrum miasta i sprawiła, że Bracknell zaistniało jako miejsce zakupów i rozrywki.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.