PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe przyciągają ofertą modową i rozrywkową

  • Autor: PropertyNews
  • 26 paź 2017 15:55

Centra handlowe przyciągają ofertą modową i rozrywkową fot. Fotolia

Rynek brytyjskich centrów handlowych osiągnie w 2022 roku wartość 12,3 mld funtów, w sektorze niespożywczym – wynika z danych firmy Globaldata. Jak podaje firma, wzrost w ciągu następnych 5 lat ma wynieść 7,2 proc.

REKLAMA

Raport Globaldata „UK Supermalls 2017-2022” pokazuje, że sektor odzieżowy nadal pozostanie największym sektorem i przynoszącym największy wzrost dla centrów handlowych. Jednak najszybszy wzrost przypadnie sektorem mniejszym, takim jak: drogerie czy sklepy z biżuterią. Zanotują one odpowiednio wzrost o 14,5 proc. i 13,8 proc.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy 43,2 proc. populacji brytyjskiej odwiedziło centra handlowe.

- Największą grupę stanowią młodzi kupujący - 69,2 proc. osób w wieku 16-24 lat odwiedziło centrum handlowe w ciągu ostatnich 12 miesięcy, potwierdzając znaczenie zakupów w sklepach fizycznych dla młodszego pokolenia – mówi Sofie Willmott, senior retail analyst at GlobalData.

Jak dodaje, centra handlowe są bardziej atrakcyjne dla konsumentów niż inne sklepy dzięki dodatkowym usługom, które oferują.

- Jednak w miarę jak wzrasta sprzedaż online i mniejsza się częstotliwość zakupów w fizycznie istniejących sklepach, centra handlowe muszą zapewnić, że nadal pozostaną ważne i mogą zaoferować takie same doświadczenia zakupowe, jakie oferują sklepy online – dodaje Sofie Willmott.

Według Globaldata, sektorami, które najbardziej przyciągają młode pokolenie do centrów handlowych są: oferta gastronomiczna i wypoczynkowa. W przyszłości to właśnie na ofercie dotyczącej rozrywki i wypoczynku będą skupiać się centra handlowe, w przeciwieństwie do ekspansji detalicznej.

Raport dotyczy dużych centrów handlowych, o powierzchni ponad 1 mln stóp kwadratowych oraz odwiedzalności rocznej ponad 20 mln osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.