PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe - to nie jest biznes dla amatorów

  • Autor: Propertynews.pl
  • 02 gru 2016 11:14

Centra handlowe - to nie jest biznes dla amatorów Property Forum Wrocław 2016

Czy we Wrocławiu jest jeszcze miejsce na nowe centra handlowe? Jakie oczekiwania ma dziś klient? Architektura, technologia, jeszcze więcej usług i rozrywki? Na co w tym momencie postawić? O tym dyskutowali uczestnicy sesji centra handlowe w trakcie Property Forum Wrocław 2016.

REKLAMA

Wrocław jest jednym z najbardziej nasyconych polskich miast pod względem powierzchni handlowej. - To ok. 900 mkw. na tysiąc mieszkańców. A średnia krajowa wynosi lekko ponad 600 mkw. w największych miastach Polski - rozpoczęła dyskusję Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, prezes zarządu, Mediadem Communication. Czy w takim razie na handlowej mapie Wrocławia jest jeszcze miejsce na nowe centra handlowe?

Wroclavia – czym zaskoczy?

Unibail-Rodamco postawił na stolicę Dolnego Śląska. Wroclavia to pierwszy projekt deweloperski spółki realizowany w tej części Europy od podstaw. Ma zdecydowanie wyróżniać się spośród konkurencji. Czego mieszkańcy Wrocławia mogą się spodziewać, jak Wroclavia zaskoczy rynek?

- Ostatnio otworzyliśmy centrum handlowe Mall of Scandinavia w Sztokholmie. Ten projekt dużo mówi, czego można się spodziewać po wrocławskim centrum. Szwedzki obiekt ma ponad 100 tys. mkw., w tym pełną ofertę gastronomiczną i rozgrywkową. Architektura jest na bardzo wysokim poziomie. Galeria okazała się sukcesem, w niespełna rok osiągnęliśmy odwiedzalność na poziomie 12 mln – podkreśla Grzegorz Grajkowski, Head of Operating Management, Unibail-Rodamco i dodaje, że podobnym wzorcowym obiektem jest też galeria Polygone Riviera na południu Francji. – To centrum handlowe cechuje bardzo dobra architektura, wyjątkowo awangardowa. Klienci spacerują na otwartej przestrzeni, jest tam dużo zieleni i wodnych motywów. To miejsce, gdzie każdy przyjemnie  spędzi czas – zauważa.

Grajkowski podkreśla, że Unibail-Rodamco w swoich projektach stawia na wysoki poziom gastronomii i rozrywki. - Ostatnio można zobaczyć to w rozbudowanej strefie gastronomicznej w warszawskiej Galerii Mokotów, a już niedługo, bo na początku 2017 r., w warszawskiej Arkadii – wskazuje.

Jaka zatem będzie Wroclavia? – Zebraliśmy całe nasze doświadczenie lokalne i europejskie. Wroclavia będzie swoistą kombinacją tych elementów. To będzie nasza największa inwestycja w regionie, która pochłonie 240 mln euro i zaoferuje 64 tys. mkw. powierzchni handlowej i 7 tys. mkw. biurowej. W obiekcie znajdzie się największe kino w regionie - Cinema City Imax z 20 salami kinowymi. Ponad 20 proc. powierzchni jest dedykowane dla gastronomii i rozrywki. Szacujemy odwiedzalność na poziomie 13 mln rocznie – mówi Gajewski.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA