PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe - to nie jest biznes dla amatorów

  • Autor: Propertynews.pl
  • 02 gru 2016 11:14

Centra handlowe - to nie jest biznes dla amatorów Property Forum Wrocław 2016

Czy we Wrocławiu jest jeszcze miejsce na nowe centra handlowe? Jakie oczekiwania ma dziś klient? Architektura, technologia, jeszcze więcej usług i rozrywki? Na co w tym momencie postawić? O tym dyskutowali uczestnicy sesji centra handlowe w trakcie Property Forum Wrocław 2016.

REKLAMA

Wrocław jest jednym z najbardziej nasyconych polskich miast pod względem powierzchni handlowej. - To ok. 900 mkw. na tysiąc mieszkańców. A średnia krajowa wynosi lekko ponad 600 mkw. w największych miastach Polski - rozpoczęła dyskusję Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, prezes zarządu, Mediadem Communication. Czy w takim razie na handlowej mapie Wrocławia jest jeszcze miejsce na nowe centra handlowe?

Wroclavia – czym zaskoczy?

Unibail-Rodamco postawił na stolicę Dolnego Śląska. Wroclavia to pierwszy projekt deweloperski spółki realizowany w tej części Europy od podstaw. Ma zdecydowanie wyróżniać się spośród konkurencji. Czego mieszkańcy Wrocławia mogą się spodziewać, jak Wroclavia zaskoczy rynek?

- Ostatnio otworzyliśmy centrum handlowe Mall of Scandinavia w Sztokholmie. Ten projekt dużo mówi, czego można się spodziewać po wrocławskim centrum. Szwedzki obiekt ma ponad 100 tys. mkw., w tym pełną ofertę gastronomiczną i rozgrywkową. Architektura jest na bardzo wysokim poziomie. Galeria okazała się sukcesem, w niespełna rok osiągnęliśmy odwiedzalność na poziomie 12 mln – podkreśla Grzegorz Grajkowski, Head of Operating Management, Unibail-Rodamco i dodaje, że podobnym wzorcowym obiektem jest też galeria Polygone Riviera na południu Francji. – To centrum handlowe cechuje bardzo dobra architektura, wyjątkowo awangardowa. Klienci spacerują na otwartej przestrzeni, jest tam dużo zieleni i wodnych motywów. To miejsce, gdzie każdy przyjemnie  spędzi czas – zauważa.

Grajkowski podkreśla, że Unibail-Rodamco w swoich projektach stawia na wysoki poziom gastronomii i rozrywki. - Ostatnio można zobaczyć to w rozbudowanej strefie gastronomicznej w warszawskiej Galerii Mokotów, a już niedługo, bo na początku 2017 r., w warszawskiej Arkadii – wskazuje.

Jaka zatem będzie Wroclavia? – Zebraliśmy całe nasze doświadczenie lokalne i europejskie. Wroclavia będzie swoistą kombinacją tych elementów. To będzie nasza największa inwestycja w regionie, która pochłonie 240 mln euro i zaoferuje 64 tys. mkw. powierzchni handlowej i 7 tys. mkw. biurowej. W obiekcie znajdzie się największe kino w regionie - Cinema City Imax z 20 salami kinowymi. Ponad 20 proc. powierzchni jest dedykowane dla gastronomii i rozrywki. Szacujemy odwiedzalność na poziomie 13 mln rocznie – mówi Gajewski.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA