PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe w Europie przyspieszają z rozwojem

  • Autor: propertynews.pl
  • 25 lis 2015 16:00

Centra handlowe w Europie przyspieszają z rozwojem Posnania

W pierwszym półroczu 2015 r. łączne zasoby powierzchni w centrach handlowych Europy wyniosły 152,6 mln mkw., a w ostatnich miesiącach kończącego się roku i w 2016 r. oczekuje się przyspieszenia tempa rozwoju tego rynku - wynika z najnowszych informacji międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield.

REKLAMA

W drugiej połowie bieżącego roku na rynek trafi trzykrotnie więcej nowej powierzchni handlowej niż w pierwszych sześciu miesiącach, w których oddano do użytku 1,4 mln mkw. Najwięcej nowej powierzchni – aż 61 proc. łącznej podaży – powstanie w Rosji, Turcji i Polsce, a w dalszej kolejności we Francji i w Wielkiej Brytanii. Do końca 2016 r. zasoby powierzchni handlowej na Starym Kontynencie powiększą się o ok. 9,7 mln mkw. - pokazuje raport firmy Cushman & Wakefield dotyczący rozwoju centrów handlowych w Europie: European Shopping Centre Development Report.

Eksperci firmy Cushman & Wakefield wskazują, że na największe zainteresowanie międzynarodowych inwestorów mogą liczyć miasta takie jak: Stambuł, Ankara, Londyn, Sofia i Praga.

- Przy podejmowaniu decyzji o lokowaniu kapitału inwestorzy biorą pod uwagę przede wszystkim dynamikę rozwoju gospodarczego i aktualny poziom nasycenia rynku w poszczególnych miastach. Z naszej analizy wynika, że Stambuł, Ankara, Londyn, Sofia i Praga należą do rynków, które w największym stopniu charakteryzują się niewystarczającą podażą w Europie i mogą liczyć na ponadprzeciętny wzrost sprzedaży detalicznej. Oznacza to, że miasta te mają dobre perspektywy rozwoju, zarówno w zakresie istniejących centrów handlowych, jak i nowych inwestycji - powiedział Justin Taylor, dyrektor działu powierzchni handlowych w regionie EMEA w firmie Cushman & Wakefield.

Na rynku centrów handlowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej realizowane są głównie nowe projekty inwestycyjne na dużą skalę. Natomiast w Europie Zachodniej aktywność deweloperska koncentruje się wokół budowy nowych, niedużych lub średniej wielkości centrów handlowych oraz rozbudowy istniejących obiektów, które będą przyciągać klientów bogatą ofertą handlową, gastronomiczną i rozrywkową.

Jednak duże centra handlowe zaczynają powstawać także w krajach Europy Zachodniej. Dobrym przykładem jest otwarte w Szwecji w listopadzie centrum handlowe Mall of Scandinavia o powierzchni 100 tys. mkw., które oferuje sklepy renomowanych sieci handlowych, 20 restauracji oraz 15-salowy multipleks, w tym pierwsze w krajach nordyckich kino IMAX.

Na uwagę zasługuje także niedawno otwarte centrum handlowe Polygone Riviera o powierzchni 75 tys. mkw., wybudowane przez Unibail-Rodamco w pobliżu Nicei. Jest to pierwsze we Francji centrum „lifestylowe”, oferujące klientom nie tylko sklepy znanych marek, lecz także wyjątkowe rozwiązania architektoniczne, sztukę i rozrywkę.

  • gość 2015-11-26 14:37:30
    Jak widać dużo galerii ma powstać w najbliższym czasie nie tylko w Europie, ale także w Polsce. Choćby w Warszawie na Białołece, gdzie mocno brakowało takiego centrum z prawdziwego zdarzenia.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.