PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe: W poszukiwaniu nowej roli. Ale jakiej?

  • Autor: propertynews.pl
  • 25 wrz 2017 16:21

Centra handlowe: W poszukiwaniu nowej roli. Ale jakiej? Property Forum 2017, sesja "Centra handlowe. Wiele funkcji pod jednym dachem – przepis na handel w nowym wydaniu"

Centra handlowe "zwariowały" na punkcie szukania nowych funkcji, które będą magnesem dla klientów. O tym, że zakupy to za mało wiedzą już wszyscy, ale co - poza gastronomią, przestrzeniami do wypoczynku i pracy - musi dziś znaleźć się w mega modnej galerii handlowej? O tym rozmawiali uczestnicy Property Forum 2017.

REKLAMA

Firma IQS bada rynek centrów handlowych od wielu lat. Wyniki ostatnich ankiet jednoznacznie pokazują, że obiekty te przestały być wyłącznie miejscem robienia zakupów. - Galerie handlowe wychodzą naprzeciw potrzebom klientów, a nawet je kreują. Pokazują też, czym może być dziś nowoczesny obiekt – mówiła w czasie Property Forum 2017 Agnieszka Kowalewska, Shopping Center Research Manager, IQS. - To w centrach spędza się czas, je posiłki, a nawet – w nowo powstałych przestrzeniach coworkingowych – pracuje – dodaje.

(Wymuszona) kreatywność

Bartosz Pustuł, dyrektor, Dział Zarządzania, prezes zarządu, NAI Estate Fellows i moderator dyskusji podkreślił, że tę kreatywność w szukaniu nowych funkcji wymusza szybki rozwój sektora e-commerce i to, że zakupy przenoszą się do świata wirtualnego. - To nieodwracalny trend – podkreślała Agnieszka Kowalewska. Zdaniem ekspertki w przyszłości możemy spodziewać się wielu nowych funkcji, m.in. przestrzeni do edukacji, gdzie będzie można uczyć się np. robienia makijażu.

O poszukiwaniu nowych funkcji dla galerii handlowych mówiła też Ewa Kuryłowicz, wiceprezes zarządu, Kuryłowicz & Associates. - Griffin Art Space czy aukcje we wrocławskim Domu Handlowym Renoma pokazują, że w obiektach tych tkwi wielki potencjał. Ludzie cenią sobie poczucie bycia w przestrzeni publicznej – zaznaczyła.

Handel się zmienia - inaczej wygląda na rynku azjatyckim, amerykańskim, a jeszcze inaczej na europejskim. Jako przykład kierunków, jakie obierają inwestorzy centrów na świecie, Ewa Kuryłowicz podała obiekt handlowy otwarty w kwietniu br. w Japonii, wyglądający jak małe, europejskie miasteczko. - Dużo potencjału dla rozwoju centrów handlowych leży właśnie w wyrazie przestrzennym - podsumowała.

Wiele możliwości tworzenia atrakcyjnych przestrzeni handlowych dają obiekty, którymi dysponuje PKP. - Mamy ok. 600 dworców z czego połowa ma wielki potencjał do realizacji projektów komercyjnych – podkreśliła Brygida Zalewska, zastępca dyrektora, Biuro Obrotu Nieruchomościami, Polskie Koleje Państwowe SA. PKP już od kilku lat na na dużą skalę przekształcają dawne dworce I nadaje im nowe funkcje. - W wielu naszych obiektach są dziś teatry I biblioteki. Poza tym wspólnie prowadzimy eventy, współpracujemy z inwestorami – podkreśliła.

Przepis idealny

Co zatem ma się znaleźć w idealnym centrum handlowym XXI wieku – pytał Bartosz Pustuł, moderator dyskusji. - Nie ma jednej odpowiedzi. Wszystko zależy od typu obiektu handlowego, ale też wielkości miasta i samej lokalizacji – mówił Michał Małecki, Head of Leasing, CREAM Sp. z o.o.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA