PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe walczą o klienta

  • Autor: propertynews.pl
  • 15 kwi 2015 08:46

Centra handlowe walczą o klienta Renata Kusznierska, dyrektor zespołu wynajmu powierzchni handlowych CEE w firmie DTZ

W Polsce wciąż przybywa galerii handlowych. Choć obecnie ponad połowa powierzchni tego typu (56 proc.) znajduje się w ośmiu największych aglomeracjach, umacnia się pozycja mniejszych ośrodków miejskich - wynika z analiz DTZ. Konkurencja powoduje, że właściciele i zarządcy centrów handlowych muszą nieustannie poszukiwać nowych rozwiązań, dzięki którym będą mogli utrzymać klientów.

REKLAMA

W obliczu ostrej konkurencji na rynku właściciele galerii handlowych oferują coraz więcej atrakcji, aby nie stracić klientów.

Oczywiście aktywna promocja centrów handlowych nie jest niczym nowym, ale tradycyjne działania już się opatrzyły. Obecnie stawia się na organizację coraz bardziej oryginalnych wydarzeń, a także poszerzanie oferty pozahandlowej, dzięki czemu galerie pełnią zupełnie nowe funkcje: kulturowe i społeczne.

— Klient oczekuje centrum handlowego, w którym może nie tylko zrobić zakupy, ale też skorzystać z części rekreacyjno-rozrywkowej, z kina, siłowni czy też strefy usługowej, np. poczty. Zarządcy centrów prześcigają się w pomysłach na organizację coraz to ciekawszych spotkań, mających na celu ściągnięcie do centrum jak najszerszej grupy potencjalnych klientów i zatrzymanie ich. Tu już nie wystarczy noc zakupów, mikołajki czy Dzień Dziecka, bo takie imprezy organizują praktycznie wszyscy zarządcy centrów handlowych. Coraz częściej słyszy się na przykład o pokazach mody czy turniejach siatkówki plażowej — tłumaczy Renata Kusznierska, dyrektor zespołu wynajmu powierzchni handlowych CEE w firmie DTZ.

Klienci nie przychodzą już więc do centrów handlowych tylko na zakupy, ale traktują je jako miejsce, gdzie mogą spędzić wolny czas, często w rodzinnym gronie. Dlatego właściciele rozbudowują strefy gastronomiczne, tworzą strefy zabaw dla dzieci, oferują nowe usługi oraz zapewniają bezpłatny dostęp do WI-FI. Opracowują też specjalne aplikacje na urządzenia mobilne, przez co zachęcają klientów do korzystania z nowych technologii na terenie galerii. W połączeniu z tradycyjną ofertą rozrywkową (taką jak kina, kręgielnie czy siłownie), udogodnienia te sprawiają, że nowoczesne centra handlowe mogą zaoferować coś więcej niż tylko zakupy, a w rezultacie klienci spędzają tam coraz więcej czasu.

Dynamiczny rozwój nowoczesnych centrów handlowych może sprawić, że starsze galerie pozostaną w tyle. Jeśli właściciele tych ostatnich nie zdecydują się na poszerzenie zakresu usług, klienci zagłosują nogami, wybierając te obiekty, które oferują im najwięcej dodatkowych atrakcji. Jak mówi Renata Kusznierska, „starsze centra handlowe odbiegają standardem i estetyką od nowych galerii i trudno im konkurować z nowymi obiektami ofertą i wyglądem”. — Okres, kiedy nie było konkurencji, mógł uśpić czujność właściciela centrum handlowego, który nie inwestował wtedy w obiekt, nie podejmował działań mających na celu urozmaicenie oferty handlowej ani nie zmodernizował infrastruktury obiektu. A w końcu to klienci decydują o tym, w których obiektach odwiedzalność będzie spadać, a w których nie — podsumowuje Kusznierska.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • mario 2015-04-15 11:25:22
    na pewno plusem jest to że centra handlowe nie stoją w miejscu, coraz większą uwagę się przywiązuje do designu, rozplanowania itp. no i oczywiście ilość usług w jednym miejscu. u nas na tarchominie będą budować galerię gdzie poza sklepami, kinem będzie też część rekreacyjna, całe piętro na to przeznaczone

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.