PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Centra handlowe zdominowały branżę detaliczną w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

Centra handlowe zdominowały branżę detaliczną w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 lis 2018 12:56

Szybki wzrost PKB w ostatnim cyklu, niskie bezrobocie i rosnące płace napędzają boom na modę w Europie Środkowej i Wschodniej - zauważa Colliers International w swoim najnowszym raporcie „ExCEEding Borders – the fashion sector in the CEE-141 countries” (Przekraczając granice – sektor mody w 14 krajach CEE).

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 lis 2018 12:56

— W miarę jak dochody rozporządzalne rosną, stopniowo zbliżając się do średnich unijnych, zakupy odzieży i akcesoriów stają się coraz ważniejszym czynnikiem napędzającym konsumpcję. Szybki wzrost PKB w ostatnim cyklu, niskie bezrobocie i rosnące płace napędzają boom na modę w Europie Środkowej i Wschodniej — wyjaśnia Mark Robinson, specjalista ds. badań w regionie CEE, Colliers International.

— Mimo dynamicznego wzrostu sprzedaży on-line, także w sektorze mody, Polacy wciąż lubią zakupy w centrach handlowych, na co wskazują poziomy ich odwiedzalności – w najlepszych obiektach pojawia się 1,5-1,7 mln osób miesięcznie — mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

Najemcy strategiczni z branży odzieżowej na 14 rynkach Europy Środkowej i Wschodniej uzyskują w najlepszych lokalizacjach obroty rzędu 350-450 euro/mkw./miesiąc. Należą do nich m.in. H&M, LPP, Inditex, New Yorker, C&A i TK Maxx. Oto zestawienie wszystkich najważniejszych najemców strategicznych w regionie.

Europa Środkowa i Wschodnia nadal przyciąga międzynarodowe sieci handlowe – spektakularne debiuty mają miejsce m.in. w Polsce (Primark), Rumunii (Victoria's Secret) i na Łotwie (Van Graaf). Także polskie marki są bardzo aktywne w regionie, np. Sizeer obecny na 7 rynkach (Litwa, Łotwa, Estonia, Czechy, Słowacja, Węgry i Rumunia).

Oprócz obecności w centrach handlowych, sektor mody jest również motorem wzrostu wolumenu e-handlu w CEE 14 – w czterech krajach (Bułgaria, Estonia, Polska i Czechy) jego udział w całości sprzedaży internetowej przekracza 30%.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.48.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.