PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra handlowe złapały wiatr w żagle

  • Autor: PropertyNews
  • 17 paź 2017 16:04

Centra handlowe złapały wiatr w żagle fot. Fotolia

Rynek centrów handlowych w Polsce dojrzewa i nadal jest oceniany jako bardzo atrakcyjny dla inwestorów. Klienci centrów są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb, a w dobie indywidualizmu poszukują marek i miejsc, które są oryginalne, unikatowe, których atmosfera i wartości pozwolą im doświadczać czegoś nowego i przyjemnego. Jak wynika z badań Retail Institute, wskaźnik odwiedzin centrów handlowych ciągle rośnie.

REKLAMA

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2017 roku w ponad 100 centrach współpracujących z Retail Institute, wskaźnik odwiedzin wzrósł o 6,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Oznacza to, że monitorowane galerie handlowe odwiedziło ponad 6,8 mln klientów więcej. 

W tym samym okresie obroty w centrach wzrosły o 3,2 proc. Średnia wartość sprzedaży na metr kwadratowy powierzchni najmu (GLA) wyniosła na koniec sierpnia 2017 roku 750,6 zł (ok 180 euro) tj. ok. 50 zł (12 euro) więcej niż w roku ubiegłym. Dynamika wzrostu jest jednak o 0,9 proc. mniejsza niż w roku ubiegłym przy wskaźniku inflacji, który na koniec lipca wnosił 1,7 proc. 

Dla centrów i sieci handlowych kluczowym elementem strategii staje się nie tylko umiejętność właściwego profilowania, ale również eksploracji nisz, które wyróżnią je na lokalnych i bardzo konkurencyjnych rynkach. Poszukiwane są nowe marki modowe i usługowe, które rozszerzą dość monotonną ofertę obiektów handlowych w Polsce. Powstają pierwsze koncepty, które umożliwiają rozwój marek internetowych i projektantów na terenie formatów tradycyjnych.

Retail Institute już od roku wspólnie z grupą ponad 100 centrów i sieci handlowych, tworzy tygodniowe benchmarki odwiedzalności oraz miesięczne - obrotów. Te ostatnie zostaną niebawem rozszerzone o wskaźnik affordability, OCR, obrazujący stosunek kosztów, tj. czynszu i kosztów wspólnych, do obrotów w 18 różnych kategoriach najmu. Organizacja przygotowuje się również do wdrożenia analizy kosztów wspólnych zarówno w centrach handlowych jak i biurowcach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.