PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centra przestają być handlowe. Dziś liczy się rozrywka

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 28 lut 2018 12:03

Centra przestają być handlowe. Dziś liczy się rozrywka Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City

– Przygotowujemy wielkie zmiany na trzech najwyższych kondygnacjach Blue City. Będzie więcej rozrywki, więcej gastronomii i więcej okazji do wspólnego spędzania czasu całymi rodzinami, również w niedziele – mówi Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City. Rośnie znaczenie oraz udział oferty gastronomicznej i rozrywkowej w centrach handlowych, które przestają być jedynie miejscem zakupów, a stają się miejscem spędzania wolnego czasu - warszawskie centrum wpisuje się w ten trend.

REKLAMA

Eksperci Colliers International policzyli, że na koniec 2017 r. w Polsce było ponad 11,5 mln mkw. nowoczesnej powierzchni w centrach handlowych. Podkreślają jednocześnie, że największym i najbardziej konkurencyjnym rynkiem handlowym w kraju pozostaje Warszawa. Podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w całej aglomeracji wyniosła na koniec 2017 roku ponad 1,5 mln mkw. (w 47 obiektach), a poziom nasycenia osiągnął 599 mkw. na tysiąc mieszkańców. 

 Rozwój rynku handlowego widać nie tylko dzięki powstawaniu nowych obiektów. Wiele spośród centrów, szczególnie tych istniejących ponad 10 lat, inwestuje w modernizację lub zmianę charakteru oferowanej powierzchni - zwracają uwagę analitycy Cushman& Wakefield. To efekt rosnącej konkurencyjności, a także konieczności dopasowania do oczekiwań klientów. A te zmienią się m.in. w związku z wprowadzeniem od marca 2018 roku częściowego zakazu handlu w niedziele.

 Do nowych wyzwań przygotowuje się także warszawskie Blue City, które ma aspiracje by ciągu kilku miesięcy stać się najbardziej rozrywkowym centrum handlowym w kraju.  – U nas nie tylko robi się zakupy, ale także spędza czas. Takie podejście do biznesu ułatwia nam wynajmowanie lokali handlowych. Potencjalny najemca widzi bowiem, że centrum żyje i jest popularnym miejscem spotkań, a więc i dobrym miejscem na jego biznes. Naszym celem jest, aby jak najwięcej osób przychodziło do centrum i z tego się wywiązujemy – mówi dyrektor generalny Blue City, Yoram Reshef.

Już dziś na terenie centrum działają unikalne formaty rozrywkowe: szkoła tańca dla dzieci, pole do minigolfa, mini boisko piłkarskie, tor dla modeli zdalnie sterowanych i escaperoom. W planach modernizacji Blue City znajdują się: nowoczesne kino, nowy plac zabaw dla dzieci, dwa nowatorskie w Polsce koncepty rozrywkowe, nowe restauracje i największy klub fitness w kraju (5000 mkw.). Być może pojawi się centrum konferencyjne. Wszystkie projekty będą zrealizowane do końca roku 2018. Poważne zmiany zajdą również w części handlowej centrum.

 O dobrych perspektywach dla rozwoju centrów handlowych mówi Lucyna Śliż, Associate Director z Działu Powierzchni Handlowych Cushman& Wakefield.

-  Roczne wydatki Polaków w ostatnich dwóch latach wzrosły o 6-7 proc. Nasze społeczeństwo jest coraz bardziej świadomym konsumentem, a struktura wydatków zaczyna przypominać tę dla krajów o wyższym stopniu zamożności – zwraca uwagę Lucyna Śliż.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.