PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Centra wyłącznie handlowe to przeszłość. Przed nami era mikromiast

Sesji „Zmiany na rynku retail – tu design decyduje o sukcesie”, która odbyła się podczas 4 Design Days
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 lut 2019 11:31

W dobie rozwoju e-commerce podejście konsumentów do zakupów stacjonarnych uległo zmianie – pojawiły się nowe oczekiwania i nawyki. Osoby, które wybierają wizytę w centrum handlowym, nie robią tego wyłącznie z chęci dokonania zakupów. Dziś w znacznie większym stopniu jest to potrzeba miłego spędzenia czasu, poszukiwanie inspiracji, relaks. Jak odpowiadać na oczekiwania klientów? Jak zachęcić ich do wyboru salonów stacjonarnych? Jakie będę sklepy przyszłości? Odpowiedzi na te pytania szukali uczestnicy sesji „Zmiany na rynku retail – tu design decyduje o sukcesie”, która odbyła się podczas 4 Design Days w Katowicach.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 lut 2019 11:31

Rozrywka i usługi zajmują coraz więcej miejsca w polskich centrach handlowych - zauważyli uczestnicy sesji „Zmiany na rynku retail – tu design decyduje o sukcesie”, która odbyła się podczas 4 Design Days w Katowicach. Rozbudowywane są strefy foodcourt, normą stały się place zabaw dla dzieci, kluby fitness czy przychodnie zdrowia. To dobry kierunek zmian - oceniają. 

- Galerie przestają dziś pełnić funkcje wyłącznie handlową. Usługi i rozrywka stanowią dziś ważny element oferty, a w przyszłości będą zajmować coraz więcej przestrzeni.To jest właściwy kierunek zmian, ponieważ galerie stają się elementem tkanki miejskiej – ocenia Jocelyn Fillard, dyrektor ds. architektury, partner, Sud Architekt Polska.

Marek Gachowski z ArkuS Biuro Projektowo-Doradcze dodaje, że niehandlowa funkcja centrów handlowych powinna być wzmacniana. - Zarządcy powinni zmierzać do tego, by nie było w nich odizolowanych stref przeznaczonych na handel, usługi czy gastronomię, tylko by one się przeplatały. Centra powinny też otwierać się na zewnątrz. Pobyt w galerii powinien być przeżyciem, tak jak przeżyciem jest udział w życiu miasta. Wszelkie działania związane z projektowaniem centrów powinny być podporządkowane tym celom. Oczywiście ciągle podstawą ich funkcjonowania jest i będzie handel - dodaje Marek Gachowski.

Urszula Łatka-Styrkowiec, Asset Manager z Echo Investment zauważyła, że jeszcze 10 lat temu około 5 proc. powierzchni centrów handlowych było przeznaczanych na usługi. – Dziś usługi i rozrywka zajmują około 20 proc. powierzchni. Zarządcy, którzy chcą odnieść  sukces muszą podążać w zgodzie z tym trendem – mówi.

Wszechobecne technologie

W erze dynamicznego rozwoju e-commerce sklepy stacjonarne aby z powodzeniem konkurować z wygodą zakupów online, muszą zapewnić swoim klientom wartościowe doświadczenie. A w tym doskonale pomaga technologia. Nowinki technologiczne są wykorzystywane przez coraz większą grupę najemców - zauważali uczestnicy sesji.

Agnieszka Operhalska z Signify zwróciła uwagę m.in. na funkcję właściwego oświetlenia obiektów. - Nowe technologie pomagają uwydatniać atuty i przewagi konkurencyjne centrów handlowych – mówi ekspertka ds. ko-kreacji, Signify. – Nowinki technologiczne muszą podążać za człowiekiem, za tym jak ona się czuje, jakie zmiany w nim następują. Takie zadanie już wykonuje m.in. oświetlenie, a będzie je wykonywało jeszcze lepiej – dodaje.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.175.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.