PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centrum w historycznym klimacie

  • Autor: Propertynews.pl
  • 14 gru 2016 10:00

Centrum w historycznym klimacie Tkalnia

Nowoczesne rozwiązania architektoniczne w centrach handlowych to szansa na przewagę konkurencyjną na rynku retail. Na unikalny pomysł wpadli inwestorzy Centrum Handlowo-Rozrywkowego Tkalnia w Pabianicach, a także podobnych inwestycji w Łodzi, Włocławku, czy Warszawie.

REKLAMA

Centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia w Pabianicach położone będzie w centrum miasta na terenie byłej fabryki włókienniczej Krusche & Ender. Zakłady bawełniane Krusche & Ender działały prężnie przez ponad 100 lat, lecz z początkiem XXI w. przestały funkcjonować i z czasem popadały w ruinę. W latach 2006/2007 kupiła je firma A&A – inwestor Centrum Handlowo-Rozrywkowego Tkalnia. 

- Centrum Tkalnia stanie się częścią miejskiego pasażu łączącego okolice Starego Rynku (a więc dawnego historycznego centrum miasta) z Parkiem Słowackiego, a także z polem golfowym A&A Arkadia. Wzdłuż tych osi powstanie wielofunkcyjny kompleks handlowo-rozrywkowy, w formie kameralnych uliczek przestrzeni publicznej, placów, hali targowej w postaci rynku miejskiego otoczonego budynkami przeznaczonymi na usługi, handel i gastronomię. Wszystko to w miejscu dawnej pofabrycznej zabudowy i na jednej kondygnacji. Bliskość terenów zielonych i wody (rzeka i zalew Dobrzynka) czynią ten teren naturalnie atrakcyjnym miejscem do spędzania czasu wolnego, nie ograniczonego wyłącznie do zakupów, ale także zachęcającego do dłuższej eksploracji. Urok zrewitalizowanej substancji architektonicznej, kameralne przestrzenie powstałe pomiędzy dawnymi budynkami pofabrycznymi, czy plac z fontanną, to także elementy wzbogacające pejzaż urbanistyczny Pabianic. Zdecydowaliśmy się na rozwiązania architektoniczne nawiązujące do wyglądu byłej fabryki włókienniczej – charakterystyczną czerwoną cegłę oraz dach– komentuje Marek Arciszewski, architekt MAAI

Kolejnym przykładem niebanalnych rozwiązań w architekturze centrów handlowych jest Wzorcownia we Włocławku. Na projektowanie nazwy i designu wpłynęło genius loci – klimat miejsca. Centrum powstało na zrewitalizowanym obszarze dawnej, XIX wiecznej fabryki fajansu produkującej niegdyś słynne „włocławki” czyli oryginalne wyroby ceramiczne o niepowtarzalnych wzorach, projektowanych przez artystów-plastyków. Częścią fabryki fajansu była „wzorcownia” – miejsce prezentacji i przechowywania przykładów wzornictwa przemysłowego - stąd też pomysł na nazwę. Podobnie jest w przypadku pabianickiego obiektu, gdzie nazwa nawiązuje do historycznego miejsca – potężnej tkalni, która funkcjonowała od 1891 roku dysponowała ponad 60 tysiącami wrzecion oraz 1900 krosnami.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA