PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Chińczycy coraz częściej kupują w internecie

  • Autor: PAP
  • 18 lis 2013 15:53

Chińczycy coraz częściej robią zakupy w internecie. Według prognoz, przytoczonych przez polski konsulat w Szanghaju, detaliczny handel elektroniczny w Chinach wzrośnie ze 145 mld dolarów w 2013 r. do 176 mld dolarów w 2014 r.

REKLAMA

W poniedziałek w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych odbyło się seminarium "Jak rynek wirtualny przekuć w rynek realny? E-commerce w Chinach". Celem seminarium było zainteresowanie polskich przedsiębiorców tym rynkiem.

Z danych PAIiIZ wynika, że z internetu w Państwie Środka korzysta 450 milionów użytkowników, z czego 300 milionów to przedstawiciele klasy średniej, którzy na co dzień korzystają z sieci, choć zazwyczaj nie mówią po angielsku i nie korzystają ze stron w tym języku. Istnienie blokad internetowych w Chinach również znacząco ogranicza dostęp do zagranicznych serwerów.

Jednak pomimo tych utrudnień - według PAIiIZ - około 200 milionów Chińczyków dokonuje zakupów w internecie, a blisko 85 proc. z nich płaci za nie online.

"Rynek e-commerce w Chinach przeżywa dynamiczny rozwój, a jednocześnie pozostaje największym rynkiem e-commerce na świecie" - powiedział w poniedziałek radca z polskiego konsulatu w Szanghaju Andrzej Pieczonka. Dodał, że w 2012 r. ponad 240 milionów użytkowników internetu w Chinach kupiło towary online, a wartość transakcji przekroczyła kwotę 140 mld euro.

Według danych przytoczonych przez polski konsulat w Szanghaju skala rynku e-commerce (w ujęciu wartościowym) szybko rośnie, w 2012 r. było to ok. 23,8 proc. Wynika to m.in. z coraz większego udziału w e-commerce małych i średnich firm, jak i indywidualnych klientów. Jak wyjaśnił Pieczonka, w przypadku tych firm, najważniejsze korzyści ze stosowania e-commerce to przede wszystkim oszczędność kosztów funkcjonowania firmy - chodzi o zatrudnienie, oszczędność czasu i podróży, a także skrócenie kanałów dystrybucji, czy elastyczność funkcjonowania.

Jako przykład Pieczonka wskazał, że prawie 60 proc. użytkowników taobao (chiński portal aukcyjny) to klienci w wieku 25-35 lat, pochodzący z dużych miast (ponad 70 proc.) i posiadający miesięczny dochód w wysokości ok. 575 euro. Największą grupę stanowią studenci (ponad 28 proc.), urzędnicy (18,2 proc.), przedstawiciele wolnych zawodów (16,4 proc.) i technicy (10,8 proc.) Kobiety stanowią 45 proc. użytkowników - jeszcze dziesięć lat temu było ich 20 proc.

Według założeń chińskiej gospodarki na lata 2011-2015 e-commerce będzie się dynamicznie rozwijać, powołane zostanie do życia chińskie Centrum ds. Regulacji E-commerce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA