PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Chińczycy wyprzedzili Amazona

  • wnp.pl
  • 29 sty 2018 09:22

Chińczycy wyprzedzili Amazona Jeff Bezos, (aradaphotography, shutterstock)

Amazon dał się wyprzedzić Chińczykom. Sklep bez kas to żadna nowość?

REKLAMA

W USA sklep bez kas Amazona,  jest nowością, a tymczasem Chiny od pewnego czasu już mają swoje sklepy tego typu i inwestują w takie rozwiązania. Pierwszy chiński sklep pilotujący sprzedaż bez kas i obsługi udało się uruchomić już w 2017 r.

To nieduży obiekt w Szanghaju otwarty latem. Informowały o nim media azjatyckie w lipcu. Sprzedawane są w nim produkty takie jak przekąski, napoje i owoce. Asortyment sklepu to około 500 różnych dóbr, które można kupić przez 24 godziny na dobę.

Technologiczny serwis Quartz (qz.com), chińskie marki handlowe poważnie rozważają spopularyzowanie sklepów bez kas. O ile przewaga wydaje się po stronie amerykańskiego giganta, Chińczycy z BingoBox depczą po piętach Amazonowi inwestycjami.

– Mając 80 milionów dolarów świeżego dofinansowania, Chińczycy wsparli właśnie start-upy rozwijające technologię pomocną przy kasowaniu na odległość - pisał Quartz. O ile Amazon w swoim rozwiązaniu chce opierać się o sztuczną inteligencję, Chińczycy nie chcą tak zaawansowanego rozwiązania. Ich pomysł bazuje na oznaczeniu towarów, które byłyby skanowane przy opuszczaniu sklepu. Chcą stosować identyfikację radiową w swoich sklepach.

Za wspomnianą inwestycją w start-upy stoi firma handlowa BingoBox, która nie bez powodu jest nazywana azjatyckim klonem Amazona. Model biznesowy firmy bowiem do złudzenia przypomina ten, który za Oceanem wypracował Amazon. Obecnie sieć jest nie tylko w Chinach kontynentalnych, ale i w Hongkongu.

Wśród awangardy rozwiązań stosowanych i rozwijanych w kasowaniu na odległość są też: kody QR, detekcja twarzy czy rozpoznawanie wizerunku, którym można autoryzować tranzakcie. W kolejce firm, które patrzą i interesują się sklepami bezkasowymi, są: Tencent (chińska marka technologiczna), EasyGo i Alibaba Group (główna platforma e-commerce w Chinach). A to tylko marki z Chin.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - IMMOCHAN Partner serwisu - METROPROPERTIES

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA