PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Chiński e-handel rozszerza się na rynki zagraniczne

  • Autor: PAP
  • 03 sty 2013 08:44

Chińskie portale handlowe, działające na największym e-rynku na świecie, w obliczu ostrej konkurencji w kraju próbują od kilku lat zdobywać rynki zagraniczne. Największe sukcesy odnoszą w krajach Azji, kolejnym terenem ekspansji ma być Rosja, kraje Europy i obu Ameryk.

REKLAMA

Walka cenowa w ciągu całego 2012 roku na wewnętrznym e-rynku i stały spadek zysków spowodowały raptowny wzrost zainteresowania chińskich handlowców rynkiem globalnym, uważa Li Chengdong, analityk branży e-handlu, dziennikarz chińskojęzycznego portalu The New Times.

"W porównaniu z rynkiem wewnętrznym, zyski handlowców internetowych na rynkach zagranicznych są o wiele wyższe", dodaje w swoim komentarzu na portalu internetowym.

Zgadza się z tą opinią chiński ekspert branży internetowej z Centrum Danych Chińskiego Internetu, Hu Yanping, choć nie uważa, by chińscy handlowcy uciekali zagranicę jedynie w obawie przed konkurencją.

"Wyjście poza granice Chin jest częścią planu rozwoju firmy w przyszłości. Handlowcy powinni rozszerzać swoje zagraniczne rynki, nawet jeśli obecnie nie widzą takiej doraźnej potrzeby", dodał Hu.

Pierwsze firmy chińskie weszły skromnie na rynek międzynarodowy w 2003 r. z ofertą gier komputerowych, ale prawdziwe otwarcie chińskiego handlu internetowego nastąpiło po 2010 r., w momencie, gdy celem ekspansji stała się Europa i USA, uważa Chen Dong, szef chińskiego oddziału firmy usług płatniczych PayPal.

Największe sukcesy Chińczycy odnoszą jednak nie na dojrzałych rynkach, ale na wschodzących, takich jak Południowa Ameryka, Wschodnia Europa i Azja, dodał Chen.

Według danych PayPal, od lipca 2011 do czerwca 2012 eksport chińskich handlowców internetowych do Argentyny wzrósł o 96 proc., do Izraela - o 72 proc, a na Ukrainę - o 71 proc.

Jeden z największych chińskich portali handlowych o zasięgu globalnym, Jingdong Mall, choć wystartował z anglojęzyczną stroną dopiero w październiku 2012 r., oferuje obecnie 400 tys. produktów i zyskał już klientów w 35 krajach świata.

Wiceprezes Jingdong Mall, Shi Tao powiedział ogólnokrajowej gazecie Zhongguo Ribao, że firma planuje budowę magazynu poza granicami Chin, dla skrócenia czasu dostawy towaru do klienta. Kolejnym etapem będzie, wzorem Amazona, otwarcie sieci wyspecjalizowanych placówek dystrybucyjnych.

W lipcu 2012 r. większość z 60 mln klientów Jingdong Mall stanowili Chińczycy z kontynentu, a w grudniu 70 proc. osób korzystających z usług firmy w zakresie zakupu elektroniki, chińskich książek i ubrań, pochodziło już z zagranicy.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA