PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Chłodny maj dla Coccodrillo

  • Autor: propertynews.pl
  • 05 cze 2017 09:09

Chłodny maj dla Coccodrillo Coccodrillo

W okresie styczeń – maj przychody polskich sklepów sieci Coccodrillo wyniosły 54,13 mln zł i były o 3 proc wyższe od zanotowanych w analogicznym okresie poprzedniego roku. W samym maju były jednak o 3 proc. niższe niż rok wcześniej i wyniosły 13,05 mln zł.

REKLAMA

Spadek jest efektem tego, że Grupa przeprowadziła mniej akcji promocyjnych niż przed rokiem, co jednak będzie miało pozytywny wpływ na osiągnięte marże

W polskim kanale e-commerce spółka zanotowała w maju 0,93 mln zł przychodów – to o 4 proc. mniej niż przed rokiem. Od początku roku przychody w tym kanale sprzedaży wzrosły o 19 proc. do 5,61 mln zł.

- Wynik osiągnięty w maju jest zgodny z naszymi założeniami. Zarówno w przypadku sklepów stacjonarnych, jak również internetu, wynika on z mniejszej liczby promocji niż przed rokiem, kiedy zmniejszaliśmy stan magazynów. Obecnie koncentrujemy się na promowaniu najnowszych kolekcji, co będzie mieć korzystne przełożenie na osiągane marże – skomentował prezes Marek Dworczak.

Na koniec I kwartału tego roku sieć sklepów Coccodrillo na świecie liczyła już 489 punktów handlowych (z czego 246 w Polsce). To o 43 sklepy więcej niż rok wcześniej. Równocześnie rentowność sprzedaży w Grupie wzrosła w I kwartale do 2,35 proc.wobec 1,93 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku.

W I kwartale bieżącego roku Grupa CDRL zanotowała skonsolidowane przychody na poziomie 50,45 mln zł i 1,18 mln zł zysku netto. Oznacza to wzrost o odpowiednio 12 proc. i 36 proc.w porównaniu do wyników osiągniętych przed rokiem. Rentowność sprzedaży w Grupie wzrosła w tym okresie do 2,35 proc. wobec 1,93 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Na koniec marca CDRL dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 5,79 mln zł. Bardzo dobra sytuacja finansowa spółki pozwala jej dzielić się zyskiem ze swoimi akcjonariuszami. Walne Zgromadzenie przyjęło 9 maja propozycję Zarządu, zgodnie z którą dywidenda za zeszły rok wyniosła 1,20 zł na jedną akcję. Wartość dywidendy z zysku za 2015 r. wyniosła 0,85 zł na akcję, a z zysku za 2014 r. – 0,75 zł na akcję.

Marka Coccodrillo jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach jak Chiny, Brazylia, czy Arabia Saudyjska.

CDRL zadebiutowało na głównym rynku GPW w dniu 28 października 2014 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA