PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Co zyskuje, a co traci Baltona?

  • Autor: propertynews.pl
  • 11 lip 2016 10:17

Co zyskuje, a co traci Baltona? Baltona, mat. prasowe

Baltona, operator sklepów wolnocłowych i punktów gastronomicznych na lotniskach regionalnych w Europie, zanotowała w czerwcu br. znaczący wzrost sprzedaży w segmencie food & beverage. Spadła natomiast sprzedaż w sklepach zlokalizowanych na lotniskach.

REKLAMA

Czerwiec był dla Baltony miesiącem wzrostu w wysoko rentownym segmencie gastronomicznym – dynamika sprzedaży w punktach gastronomicznych wyniosła w ubiegłym miesiącu +34 proc. r/r. Niewielkie spadki zanotowano natomiast w segmencie travel retail, gdzie sprzedaż w sklepach zlokalizowanych na lotniskach spadła w czerwcu -7 proc. r/r. Spadki widoczne od kilku miesięcy w segmencie B2B są natomiast następstwem konsekwentnie realizowanej strategii wygaszania nierentownych linii biznesowych.

- Cieszy nas systematyczny wzrost sprzedaży w punktach gastronomicznych zlokalizowanych na lotniskach i dworcu kolejowym w Krakowie. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe, jakie udało nam się osiągnąć w czerwcu, są dla nas dowodem na to, że – mimo dużej konkurencji, jaka istnieje w segmencie gastronomicznym – oferowane przez nas formaty: Travel Chef, Coffee Express i Cavarious dobrze wpasowują się w potrzeby konsumentów. Ten ostatni po raz pierwszy uruchomiliśmy na odnowionym terminalu Non Schengen w porcie lotniczym Katowice Pyrzowice, który został oddany do użytku w ubiegłym miesiącu. Zaproponowany przez nas nowoczesny format powierzchni handlowej na nowym terminalu w Katowicach podoba się klientom. Jesteśmy zadowoleni z trafficu – zaprojektowaliśmy powierzchnię handlową w taki sposób, aby przyciągnąć jak największą liczbę klientów. W najbliższych miesiącach liczymy także na poprawę wyników w segmencie travel retail. Wakacje są okresem sprzyjającym podróżowaniu, dlatego spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży nie tylko w punktach gastronomicznych, ale również sklepach zlokalizowanych na lotniskach, na których obecna jest Baltona - mówi Piotr Kazimierski, prezes zarządu spółki PHZ Baltona.

Jak podaje firma, w wyniku niekorzystnego dla niej rozstrzygnięcia konkursu na najem powierzchni komercyjnej w Gdańsku, koncesja na obsługę lotniska wygaśnie częściowo w kwietniu 2017 roku, ale Baltona pozostanie z częścią działalności handlowej i gastronomicznej aż do czerwca 2018 roku.

- W międzyczasie planujemy zintensyfikować starania o nowe koncesje w innych lokalizacjach. Mamy stabilny bilans i możemy inwestować w nowe otwarcia. Po wakacjach zamierzamy startować w przetargu na obsługę lotniska we Wrocławiu. Cały czas staramy się także o rozszerzenie koncesji w portach lotniczych, w których prowadzimy już działalność – mówi Piotr Kazimierski, prezes zarządu spółki PHZ Baltona.

  • 1
  • 2
  • Paweł 2016-07-11 10:46:20
    "Baltona, operator sklepów wolnocłowych i punktów gastronomicznych na lotniskach regionalnych w Europie, zanotowała w czerwcu br. znaczący wzrost sprzedaży w segmencie food & beverage."
    ...a nie można napisać w segmencie jedzenia o napojów?

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA