PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Co zyskuje, a co traci Baltona?

Co zyskuje, a co traci Baltona?
Baltona, mat. prasowe
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 11 lip 2016 10:17

Baltona, operator sklepów wolnocłowych i punktów gastronomicznych na lotniskach regionalnych w Europie, zanotowała w czerwcu br. znaczący wzrost sprzedaży w segmencie food & beverage. Spadła natomiast sprzedaż w sklepach zlokalizowanych na lotniskach.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 11 lip 2016 10:17

Czerwiec był dla Baltony miesiącem wzrostu w wysoko rentownym segmencie gastronomicznym – dynamika sprzedaży w punktach gastronomicznych wyniosła w ubiegłym miesiącu +34 proc. r/r. Niewielkie spadki zanotowano natomiast w segmencie travel retail, gdzie sprzedaż w sklepach zlokalizowanych na lotniskach spadła w czerwcu -7 proc. r/r. Spadki widoczne od kilku miesięcy w segmencie B2B są natomiast następstwem konsekwentnie realizowanej strategii wygaszania nierentownych linii biznesowych.

- Cieszy nas systematyczny wzrost sprzedaży w punktach gastronomicznych zlokalizowanych na lotniskach i dworcu kolejowym w Krakowie. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe, jakie udało nam się osiągnąć w czerwcu, są dla nas dowodem na to, że – mimo dużej konkurencji, jaka istnieje w segmencie gastronomicznym – oferowane przez nas formaty: Travel Chef, Coffee Express i Cavarious dobrze wpasowują się w potrzeby konsumentów. Ten ostatni po raz pierwszy uruchomiliśmy na odnowionym terminalu Non Schengen w porcie lotniczym Katowice Pyrzowice, który został oddany do użytku w ubiegłym miesiącu. Zaproponowany przez nas nowoczesny format powierzchni handlowej na nowym terminalu w Katowicach podoba się klientom. Jesteśmy zadowoleni z trafficu – zaprojektowaliśmy powierzchnię handlową w taki sposób, aby przyciągnąć jak największą liczbę klientów. W najbliższych miesiącach liczymy także na poprawę wyników w segmencie travel retail. Wakacje są okresem sprzyjającym podróżowaniu, dlatego spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży nie tylko w punktach gastronomicznych, ale również sklepach zlokalizowanych na lotniskach, na których obecna jest Baltona - mówi Piotr Kazimierski, prezes zarządu spółki PHZ Baltona.

Jak podaje firma, w wyniku niekorzystnego dla niej rozstrzygnięcia konkursu na najem powierzchni komercyjnej w Gdańsku, koncesja na obsługę lotniska wygaśnie częściowo w kwietniu 2017 roku, ale Baltona pozostanie z częścią działalności handlowej i gastronomicznej aż do czerwca 2018 roku.

- W międzyczasie planujemy zintensyfikować starania o nowe koncesje w innych lokalizacjach. Mamy stabilny bilans i możemy inwestować w nowe otwarcia. Po wakacjach zamierzamy startować w przetargu na obsługę lotniska we Wrocławiu. Cały czas staramy się także o rozszerzenie koncesji w portach lotniczych, w których prowadzimy już działalność – mówi Piotr Kazimierski, prezes zarządu spółki PHZ Baltona.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Paweł 2016-07-11 10:46:20
    \"Baltona, operator sklepów wolnocłowych i punktów gastronomicznych na lotniskach regionalnych w Europie, zanotowała w czerwcu br. znaczący wzrost sprzedaży w segmencie food & beverage.\" ...a nie można napisać w segmencie jedzenia o napojów?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.173.237.152
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
REKLAMA

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.