PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Coccodrillo chce rozwijać się w Polsce, Rumunii, Arabii Saudyjskiej oraz w Chinach

  • Autor: PAP
  • 26 wrz 2014 14:51

Właściciel marki Coccodrillo widzi duże szanse rozwoju na rynku Rumunii, Arabii Saudyjskiej oraz, w odleglejszej perspektywie, w Chinach. Spółka stawia na model franczyzowy - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki.

REKLAMA

W piątek grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, ogłosiła, że z pierwotnej oferty publicznej do 1 mln akcji chce pozyskać około 20 mln zł. Środki mają trafić na inwestycje w sieć sklepów, rozwój sklepu internetowego oraz kapitał obrotowy.

W 2014 roku rozbudowa ma dotyczyć 31 lokalizacji w Polsce, 3 salonów agencyjnych na terenie Unii Europejskiej oraz 15 lokali poza Unią Europejską. W 2015 roku sieć sklepów ma wzrosnąć o 11 lokali handlowych w Polsce oraz o 22 salony agencyjne w pozostałych krajach Unii Europejskiej, a także zwiększenie sieci lokali w krajach poza Unią Europejską.

"Poza rynkiem polskim również rynek rumuński wydaje się nam się bardzo perspektywiczny. W dłuższej perspektywie chcemy natomiast zwiększyć naszą obecność w Arabii Saudyjskiej oraz w Chinach, gdzie dotąd mamy odpowiednio cztery i dwa sklepy" - powiedział prezes Marek Dworczak.

Prezes podał, że grupa chce sfinansować program inwestycyjny wyłącznie ze środków z emisji akcji oraz środków własnych. CDRL nie planuje ponownego wychodzenia na rynek obligacji. W październiku spółka spłaci 9,6 mln zł obligacji, wyemitowanych w 2011 roku. Papiery są notowane na rynku Catalyst.

Zarząd spółki, ze względu na inwestycje, nie przewiduje wypłat dywidendy w najbliższych dwóch latach.

Obecnie grupa CDRL posiadała sieć obejmującą 205 sklepów (własnych i agencyjnych) na terenie Polski, 119 sklepów na terenie pozostałych krajów Unii Europejskiej (w tym 35 sklepów w Rumunii) oraz 23 sklepy na terenie krajów poza Unią Europejską. Od 2010 roku grupa prowadzi również sklep internetowy.

Spółka odnotowuje około 66 proc. przychodów w złotówkach, a pozostałe w walutach obcych krajów, w których prowadzi sprzedaż. Koszty z kolei w ponad 90 proc. są denominowane w dolarze amerykańskim.

Przedstawiciele CDRL podali podczas konferencji, że po ośmiu miesiącach sprzedaż w porównywalnych z poprzednim rokiem lokalizacjach wzrosła o 1,4 proc.

"Mocniejsza była natomiast poprawa zysków, ponieważ w zeszłym roku mieliśmy dużą wyprzedaż magazynów, realizowaną przy niskich marżach. Poprawiamy też strukturę produkcji i coraz więcej produkujemy w krajach o niższych kosztach pracy i niższych obciążeniach celnych, takich jak Bangladesz czy Birma" - powiedział wiceprezes Tomasz Przybyła.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA