PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Coccodrillo powiększy się o 100 sklepów

  • Autor: PAP
  • 30 mar 2015 20:20

Spółka CDRL, właściciel marki odzieży dziecięcej Coccodrillo, chciałaby, by jej tegoroczna sprzedaż wzrosła o ok. 10 proc. rdr, a zysk netto utrzymał się na podobnym poziomie rdr - poinformowali w poniedziałek przedstawiciele spółki.

REKLAMA

"Chcielibyśmy, by w tym roku przychody wzrosły o ok. 10 proc." - powiedział na konferencji prezes spółki Marek Dworczak. "Będziemy się też starać, by zysk netto był wartościowo na poziomie zbliżonym rok do roku" - dodał.

W 2014 roku skonsolidowane przychody CDRL wzrosły o 6,5 proc. rdr do 158,4 mln zł i były zgodne z prognozą spółki na poziomie 159,4 mln zł.

EBIT wzrósł o ponad 110 proc. rdr do 16,1 mln zł, EBITDA zwiększyła się o 82,5 proc. do 18,6 mln zł (wobec prognozy 18,5 mln zł). Zysk netto wyniósł 11,4 mln zł wobec prognozowanych 10,9 mln zł i wobec 3 mln zł w 2013 roku.

Sprzedaż LFL na mkw w sklepach własnych w Polsce wzrosła o 1,3 proc. rdr, a we franczyzowych o 1,8 proc. rdr. "Chcielibyśmy, by w tym roku ten przyrost LFL wyniósł ok. 2 proc." - powiedział Dworczak. Poinformował, że od początku roku w sklepach w Polsce obroty rosną o ponad 20 proc.

Na koniec 2014 roku sieć handlowa CDRL w Polsce liczyła 214 placówek (własnych i franczyzowych), w zeszłym roku zwiększyła się o 27 sklepów. Według stanu na koniec 2014 r. na całym świecie spółka miała 362 sklepy w różnych formatach. Sklepy Coccodrillo są obecne m.in. w Europie Środkowej, w Arabii Saudyjskiej, czy w Chinach.

W tym roku sieć CDRL może się powiększyć o 95 sklepów. Na koniec tego roku spółka chce mieć łącznie na świecie 457 sklepów.

CDRL planuje otworzyć w tym roku w Polsce 5-6 sklepów własnych i ok. 10 franczyzowych. W UE planowane jest otwarcie ok. 11 sklepów franczyzowych i 6 sklepów shop-in-shop. Poza UE planowane jest otwarcie 9 sklepów monobrandowych i 53 sklepy shop-in-shop, z czego ok. 40 sklepów na Białorusi.

Spółka planuje otwarcie w ciągu dwóch lat w Arabii Saudyjskiej kolejnych 10 sklepów, myśli o nowych rynkach, np. Indonezji, czy Malezji.

Spółka chce rozwijać sklep internetowy, który obecnie daje grupie ok. 3 proc. obrotów. Docelowo ten kanał sprzedaży powinien stanowić 10-15 proc.

Grupa CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej na rynku polskim i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, którą sprzedaje pod marką własną Coccodrillo. Ponadto, prowadzi sprzedaż wyrobów producentów krajowych pod markami uzupełniającymi - głównie zabawek i akcesoriów.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA