PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Coccodrillo szykuje globalną ekspansję

  • Autor: Propertynews.pl
  • 08 sty 2016 11:10

Coccodrillo szykuje globalną ekspansję Coccodrillo

Nowe sklepy nie tylko w Polsce, ale też m.in. w Czechach, Rumunii, czy Arabii Saudyjskiej – to plan CDRL na przyszły rok. Bardzo ważny będzie też rozwój sprzedaży internetowej. Spółka podała wyniki sprzedaży w polskich sklepach, w 2015 r. wzrosła ona o 15 proc. do 122,35 mln zł.

REKLAMA

W samym grudniu przychody właściciela marki Coccodrillo w polskich sklepach wyniosły 12,93 mln zł i były o 10 proc. wyższe od osiągniętych przed rokiem.

Spółka zanotowała też doskonałe wyniki sprzedaży internetowej. W grudniu wzrosła ona o 229 proc. do 985 tys. zł, w całym roku o 45 proc. - do 7,75 mln zł. Sprzedaż w internecie znacznie szybciej rosła w II połowie roku, po otwarciu nowej wersji sklepu coccodrillo.eu.

Na koniec 2015 r. CDRL miało ok. 450 sklepów – w ciągu tego roku ich liczba ma wzrosnąć do ok. 500.

- Rozwój sieci sklepów jest dla nas bardzo ważny, dlatego w przyszłym roku zwiększy się ona o ok. 50 placówek na całym świecie. Równocześnie cały czas prowadzimy optymalizację, renegocjujemy umowy najmu, czasem rezygnujemy z salonów, które gorzej się spisują i w ich miejsce otwieramy nowe – w lepszych lokalizacjach – powiedział prezes Marek Dworczak.

- Przemyślany rozwój sieci to część naszej strategii. Coraz ważniejsza staje się dla nas sprzedaż internetowa. Dzięki temu, że w połowie roku otworzyliśmy nową wersję sklepu coccodrillo.eu możemy obsługiwać sprawnie klientów, a także realizować nowe strategie sprzedażowe i organizować nowoczesne akcje promocyjne – podkreślił wiceprezes Tomasz Przybyła.

Rosnąca sprzedaż w sieci oznacza nowe wyzwania logistyczne. Żeby im sprostać spółka rozbudowuje swoją bazę logistyczną, budując dwie hale magazynowe. Inwestycja warta ok. 15 mln zł będzie realizowana w 2016 i 2017 r.

Równocześnie spółka optymalizuje również inne procesy biznesowe, w tym również produkcję. Częściowo jest ona przenoszona do krajów, które są preferowane przez Unię Europejską i w związku z tym korzystają z zerowej stawki celnej. Proces ten jest jednak stopniowy – Coccodrillo to marka, która stawia na wysoką jakość i w związku z tym, produkcja jest zlecana tylko wiarygodnym partnerom. Trzeba też podkreślić, że wszystkie kolekcje Coccodrillo to efekt pracy doświadczonych, polskich projektantów.

Wszystkie te działania przekładają się na dobre wyniki finansowe. W ciągu trzech kwartałów tego roku skonsolidowane przychody Grupy CDRL wyniosły 132,41 mln zł wobec 117,75 mln zł w analogicznym okresie 2014 r., a zysk netto wzrósł o 9,49 proc. do 10,81 mln zł. Bardzo dobra sytuacja finansowa Spółki pozwoliła jej w trakcie tego roku podzielić się z akcjonariuszami zyskiem za rok ubiegły. Walne Zgromadzenie przeznaczyło na ten cel 4,52 mln zł.

CDRL zadebiutowało na głównym rynku GPW w dniu 28 października 2014 r. 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA