PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Coccodrillo zarabia więcej. W planach nowe otwarcia

  • Autor: Propertynews.pl
  • 18 mar 2016 10:01

Coccodrillo zarabia więcej. W planach nowe otwarcia Sklep Coccodrillo

Dobór kolekcji, rozbudowa sieci i optymalizacja kosztów działalności pomogły grupie CDRL poprawić wyniki. 

REKLAMA

Skonsolidowany zysk netto grupy CDRL w 2015 r. wyniósł 13,3 mln zł, czyli o 16,7 proc. więcej niż w poprzednim roku. Przychody właściciela marki Coccodrillo wzrosły o ponad 13 proc. do 179,4 mln zł, EBITDA o 10,4 proc. do 20,5 mln zł, a zysk operacyjny o ponad 11 proc. do 17,9 mln zł.

- Udane kolekcje które zostały dobrze przyjęte przez klientów, rozbudowa sieci sprzedaży, a przede wszystkim optymalizacja kosztów działalności, to najważniejsze czynniki dzięki którym możemy uznać miniony rok za bardzo udany dla Coccodrillo. Pomimo trudnej sytuacji na rynku walutowym zrealizowaliśmy cele, które postawiliśmy sobie na miniony rok – powiedział prezes CDRL Marek Dworczak.

- W tym roku kontynuujemy naszą strategię. Chcemy, żeby nasza sieć placówek handlowych wzrosła z ok. 450 do ok. 500 na koniec roku. Jednocześnie stawiamy na internet, gdzie notujemy bardzo wysokie dynamiki wzrostu – dodał wiceprezes Tomasz Przybyła.

Na koniec 2015 roku spółka miała na świecie dokładnie 447 punkty handlowe różnego typu. Na koniec poprzedniego roku w skład sieci wchodziło 362 placówek.

W maju 2015 r. spółka uruchomiła nową platformę e-commerce. Dzięki niej internetowy sklep Coccodrillo stał się znacznie bardziej atrakcyjny dla tych klientów, którzy lubią i cenią zakupy w sieci. W całym 2015 r. wzrost sprzedaży w kanale e-commerce wyniósł 47 proc., ale w drugiej połowie roku był znacznie szybszy. Dla przykładu w samym grudniu wyniósł on aż 229 proc. W tym roku spółka pracuje nad nowymi wersjami językowymi e-sklepu.

Spółka nie tylko otwiera nowe sklepy, ale też na bieżąco monitoruje sytuację działających placówek. Dzięki temu stale optymalizuje swoją sieć sprzedaży rezygnując z mniej rentownych sklepów i otwierając inne w lepiej rokujących lokalizacjach.

Spółka kontroluje też koszty, w tym związane również z produkcją. Częściowo jest ona przenoszona do krajów, które są preferowane przez Unię Europejską i w związku z tym korzystają z zerowej stawki celnej. Proces ten jest jednak stopniowy – Coccodrillo to marka, która stawia na wysoką jakość i w związku z tym, produkcja jest zlecana tylko wiarygodnym partnerom. Wszystkie projekty nadal powstają tylko w Polsce i są efektem pracy doświadczonych projektantów.

Spółka planuje obecnie m.in. realizację inwestycji w logistykę i dalszy rozwój sieci sprzedaży w Polsce oraz zagranicą. W zeszłym roku spółka podzieliła się zyskiem z akcjonariuszami. Walne zgromadzenie przeznaczyło na ten cel 4,52 mln zł. Dobre wyniki przekładają się na komfortową sytuację spółki, która na koniec roku dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 5,8 mln zł.

CDRL zadebiutowało na głównym rynku GPW w dniu 28 października 2014 r. 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA