PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Codemedia: branża modowa zwiększa wydatki na reklamę

  • Autor: propertynews.pl
  • 14 paź 2015 11:28

Codemedia: branża modowa zwiększa wydatki na reklamę Jaak rosną wydatki na reklamę obuwia

W pierwszej połowie 2015 r. branża odzieżowa wydała ponad 96 mln zł na promocję. To wzrost o 23 proc. w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy 2014 r. – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

REKLAMA

W pierwszej połowie 2015 roku największym reklamodawcą w kategorii moda była branża odzieżowa, przeznaczając na promocję ponad 45 mln zł (47 proc. wszystkich wydatków). To niewielki, 4 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku.

29 proc. wydatków ponieśli producenci zegarków i biżuterii, przeznaczając na promocję łącznie ponad 27 mln zł. Kwota ta jest o 51 proc. wyższa niż w pierwszej połowie ubiegłego roku. Branża obuwnicza zainwestowała ponad 11 mln zł (12 proc.) zwiększając tym samym swoje wydatki o 26 proc. Firmy z kategorii okulary i soczewki zainwestowały ponad 8 mln zł (9 proc. ogółu) notując jednocześnie największy – 68 proc.– wzrost nakładów na promocję w porównaniu z pierwszą połową 2014 r. Producenci wyrobów skórzanych i skóropodobnych w analizowanym okresie wydali nieco ponad 2 mln zł (2 proc.) – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Firmy działające w branży modowej najczęściej reklamowały swoje produkty w magazynach, gdzie w analizowanym okresie ulokowały 62 proc. swoich budżetów marketingowych czyli ponad 60 mln zł. To wzrost o 41 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2014 r. Najczęściej firmy promowały się w luksusowych magazynach i dwutygodnikach adresowanych do kobiet takich jak: Twój Styl, VIVA, Pani, a także tygodnikach lifestylowych – liderem w tym segmencie jest Flesz.

15 proc. – ponad 14 mln zł – firmy zainwestowały w kampanie telewizyjne. Jest to kwota o 9 proc. niższa niż w analogicznym okresie 2014 r. Firmy lokowały największe budżety w czołowych stacjach: TVN, Polsacie, TVP1 i TVP2. Z kanałów tematycznych najczęściej wybierany był Discovery Channel.

Ponad 8 mln (8 proc.) firmy z tej kategorii przeznaczyły na promocję w Internecie. W porównaniu z 2014 r. znaczenie tego kanału wzrosło, a firmy wydały więcej o ok. 17 proc. – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Kampanie reklamowe były najczęściej realizowane na portalach: Wp.pl, Onet.pl i O2.pl. Zaraz za nimi uplasował się Pudelek.pl wyprzedzając Gazeta.pl.

8 proc. budżetów pochłonęła reklama outdoorowa, która kosztowała w sumie prawie 8 mln zł. W tym przypadku widać niewielki – 8 proc. wzrost. Po 2 proc. firmy zainwestowały w takie kanały jak gazety, kino i radio.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA