PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Codemedia: branża modowa zwiększa wydatki na reklamę

  • Autor: propertynews.pl
  • 14 paź 2015 11:28

Codemedia: branża modowa zwiększa wydatki na reklamę Jaak rosną wydatki na reklamę obuwia

W pierwszej połowie 2015 r. branża odzieżowa wydała ponad 96 mln zł na promocję. To wzrost o 23 proc. w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy 2014 r. – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

REKLAMA

W pierwszej połowie 2015 roku największym reklamodawcą w kategorii moda była branża odzieżowa, przeznaczając na promocję ponad 45 mln zł (47 proc. wszystkich wydatków). To niewielki, 4 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku.

29 proc. wydatków ponieśli producenci zegarków i biżuterii, przeznaczając na promocję łącznie ponad 27 mln zł. Kwota ta jest o 51 proc. wyższa niż w pierwszej połowie ubiegłego roku. Branża obuwnicza zainwestowała ponad 11 mln zł (12 proc.) zwiększając tym samym swoje wydatki o 26 proc. Firmy z kategorii okulary i soczewki zainwestowały ponad 8 mln zł (9 proc. ogółu) notując jednocześnie największy – 68 proc.– wzrost nakładów na promocję w porównaniu z pierwszą połową 2014 r. Producenci wyrobów skórzanych i skóropodobnych w analizowanym okresie wydali nieco ponad 2 mln zł (2 proc.) – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Firmy działające w branży modowej najczęściej reklamowały swoje produkty w magazynach, gdzie w analizowanym okresie ulokowały 62 proc. swoich budżetów marketingowych czyli ponad 60 mln zł. To wzrost o 41 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2014 r. Najczęściej firmy promowały się w luksusowych magazynach i dwutygodnikach adresowanych do kobiet takich jak: Twój Styl, VIVA, Pani, a także tygodnikach lifestylowych – liderem w tym segmencie jest Flesz.

15 proc. – ponad 14 mln zł – firmy zainwestowały w kampanie telewizyjne. Jest to kwota o 9 proc. niższa niż w analogicznym okresie 2014 r. Firmy lokowały największe budżety w czołowych stacjach: TVN, Polsacie, TVP1 i TVP2. Z kanałów tematycznych najczęściej wybierany był Discovery Channel.

Ponad 8 mln (8 proc.) firmy z tej kategorii przeznaczyły na promocję w Internecie. W porównaniu z 2014 r. znaczenie tego kanału wzrosło, a firmy wydały więcej o ok. 17 proc. – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Kampanie reklamowe były najczęściej realizowane na portalach: Wp.pl, Onet.pl i O2.pl. Zaraz za nimi uplasował się Pudelek.pl wyprzedzając Gazeta.pl.

8 proc. budżetów pochłonęła reklama outdoorowa, która kosztowała w sumie prawie 8 mln zł. W tym przypadku widać niewielki – 8 proc. wzrost. Po 2 proc. firmy zainwestowały w takie kanały jak gazety, kino i radio.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA