PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Colliers International: ponad 30 proc. nowej powierzchni handlowej to rozbudowy

  • Autor: propertynews.pl
  • 13 paź 2015 17:01

Colliers International: ponad 30 proc. nowej powierzchni handlowej to rozbudowy Dominika Jędrak, dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International

Około 103,3 tys. mkw. wynosi łączna powierzchnia najmu w centrach handlowych oddanych do użytku w trzecim kwartale br. Tym samym całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej wzrosły do poziomu ok. 10,6 mln mkw. Aż 33 proc. oddanej do użytku powierzchni handlowej stanowiły rozbudowy - wynika z najnowszego raportu Colliers International.

REKLAMA

68 proc. podaży dostarczonej na rynek w III kw. 2015 r. zlokalizowane było na terenie największych aglomeracji. Pozostała część przypadła na miasta duże (o populacji 200 tys. - 400 tys. mieszkańców).

Największym projektem ukończonym w analizowanym okresie jest Centrum Handlowo-Rozrywkowe Sukcesja w Łodzi (46,2 tys. mkw.). Warto również wspomnieć o kolejnym sklepie sieci IKEA w Polsce, którego otwarcie w Bydgoszczy miało miejsce 5 sierpnia br. Jest to dziewiąty market szwedzkiej sieci w naszym kraju.

Nasila się trend polegający na modernizacji lub przebudowie starszych obiektów handlowych. W minionych trzech miesiącach roku ukończono m.in. rozbudowy trzech projektów: warszawskiego CH Wola Park, centrum wyprzedażowego Factory Ursus, a także Galerii Pomorskiej w Bydgoszczy. Łącznie powierzchnia rozbudów stanowiła 33 proc. nowej podaży.

W III kw. ukończone zostały prace modernizacyjne na terenie poznańskiej Panoramy. Obiekt, który przeszedł kompleksowy remont, został ponownie otwarty dla klientów 19 września. Obecnie trwa m.in. przebudowa trzech gdańskich gobiektów: Galerii Morena, która po ukończeniu kolejnego etapu modernizacji i rozbudowy (w II kw. 2016 r.) oferować będzie ponad 80 lokali handlowo-usługowych na powierzchni 33 tys. mkw.; ETC Gdańsk (ukończenie prac planowane w I kw. 2016 r.) oraz Auchan przy ul. Szczęśliwej 3 (zakończenie prac w 2016 r.). Ponadto, w miejscu bydgoskiej galerii handlowej Glinki (Carrefour) planowane jest otwarcie w 2017 r. pierwszego centrum wyprzedażowego w mieście – Metropolitan Outlet Bydgoszcz.

Od lipca do września br. w Polsce zadebiutowało kilka zagranicznych sieci, m.in. czeska sieć oferująca sprzęt sportowy, odzież i obuwie Sportisimo (CH-R Sukcesja), turecka sieć odzieżowa Colin’s (Bonarka City Center) czy amerykańska marka kosmetyków naturalnych należąca do koncernu Estee Lauder – Origins (Galeria Mokotów). Nowości pojawiły się również w sektorze gastronomicznym – w lipcu w CH Wola Park otwarto pierwszy punkt amerykańskiej sieci barów szybkiej obsługi DQ Dairy Queen, a w Warsaw Financial Center powstał pierwszy lokal francuskiej sieci piekarni i restauracji Paul.

Rynek oczekuje wejścia kolejnych zagranicznych sieci, m.in. w Warszawie w tym roku pojawi się kawiarnia sieci Dunkin’ Donuts. W minionym kwartale potwierdzona została również informacja, że do Polski wejdzie znana amerykańska sieć odzieżowa Forever 21, a jej pierwsze sklepy pojawią się w 2017 r.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA