PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Colliers International: ponad 30 proc. nowej powierzchni handlowej to rozbudowy

Colliers International: ponad 30 proc. nowej powierzchni handlowej to rozbudowy
Dominika Jędrak, dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 13 paź 2015 17:01

Około 103,3 tys. mkw. wynosi łączna powierzchnia najmu w centrach handlowych oddanych do użytku w trzecim kwartale br. Tym samym całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej wzrosły do poziomu ok. 10,6 mln mkw. Aż 33 proc. oddanej do użytku powierzchni handlowej stanowiły rozbudowy - wynika z najnowszego raportu Colliers International.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 13 paź 2015 17:01

68 proc. podaży dostarczonej na rynek w III kw. 2015 r. zlokalizowane było na terenie największych aglomeracji. Pozostała część przypadła na miasta duże (o populacji 200 tys. - 400 tys. mieszkańców).

Największym projektem ukończonym w analizowanym okresie jest Centrum Handlowo-Rozrywkowe Sukcesja w Łodzi (46,2 tys. mkw.). Warto również wspomnieć o kolejnym sklepie sieci IKEA w Polsce, którego otwarcie w Bydgoszczy miało miejsce 5 sierpnia br. Jest to dziewiąty market szwedzkiej sieci w naszym kraju.

Nasila się trend polegający na modernizacji lub przebudowie starszych obiektów handlowych. W minionych trzech miesiącach roku ukończono m.in. rozbudowy trzech projektów: warszawskiego CH Wola Park, centrum wyprzedażowego Factory Ursus, a także Galerii Pomorskiej w Bydgoszczy. Łącznie powierzchnia rozbudów stanowiła 33 proc. nowej podaży.

W III kw. ukończone zostały prace modernizacyjne na terenie poznańskiej Panoramy. Obiekt, który przeszedł kompleksowy remont, został ponownie otwarty dla klientów 19 września. Obecnie trwa m.in. przebudowa trzech gdańskich gobiektów: Galerii Morena, która po ukończeniu kolejnego etapu modernizacji i rozbudowy (w II kw. 2016 r.) oferować będzie ponad 80 lokali handlowo-usługowych na powierzchni 33 tys. mkw.; ETC Gdańsk (ukończenie prac planowane w I kw. 2016 r.) oraz Auchan przy ul. Szczęśliwej 3 (zakończenie prac w 2016 r.). Ponadto, w miejscu bydgoskiej galerii handlowej Glinki (Carrefour) planowane jest otwarcie w 2017 r. pierwszego centrum wyprzedażowego w mieście – Metropolitan Outlet Bydgoszcz.

Od lipca do września br. w Polsce zadebiutowało kilka zagranicznych sieci, m.in. czeska sieć oferująca sprzęt sportowy, odzież i obuwie Sportisimo (CH-R Sukcesja), turecka sieć odzieżowa Colin’s (Bonarka City Center) czy amerykańska marka kosmetyków naturalnych należąca do koncernu Estee Lauder – Origins (Galeria Mokotów). Nowości pojawiły się również w sektorze gastronomicznym – w lipcu w CH Wola Park otwarto pierwszy punkt amerykańskiej sieci barów szybkiej obsługi DQ Dairy Queen, a w Warsaw Financial Center powstał pierwszy lokal francuskiej sieci piekarni i restauracji Paul.

Rynek oczekuje wejścia kolejnych zagranicznych sieci, m.in. w Warszawie w tym roku pojawi się kawiarnia sieci Dunkin’ Donuts. W minionym kwartale potwierdzona została również informacja, że do Polski wejdzie znana amerykańska sieć odzieżowa Forever 21, a jej pierwsze sklepy pojawią się w 2017 r.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.23.176.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
REKLAMA

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.