PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Coraz lepsza rentowność Esotiq & Henderson

  • Autor: Propertynews.pl
  • 31 maj 2017 09:18

Coraz lepsza rentowność Esotiq & Henderson

Wzrost przychodów, znacząca poprawa wyników, coraz większy udział internetu w przychodach grupy to główne osiągnięcia I kwartału w spółce Esotiq & Henderson. Zarząd oczekuje, że podział grupy na część bieliźniarską i odzieżową nastąpi w tym kwartale.

REKLAMA

Przychody odzieżowej grupy z Gdańska w I kwartale 2017 r. wzrosły do 37,7 mln zł (+27 proc.). Strata na działalności operacyjnej grupy w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosła 1,05 mln zł, a strata netto 1,3 mln zł wobec straty netto 2,9 mln zł w ubiegłym roku. Poprawę wyników widać także w wynikach spółki matki. Jednostkowe przychody Esotiq & Henderson w I kwartale tego roku wzrosły do 34,05 mln zł (+31 proc.). Zysk netto wyniósł 1,2 mln zł wobec straty 834 tys. zł rok wcześniej.

- Koszt inwestycji w odzieżową sieć Femestage nadal ma istotny wpływ na wyniki całej grupy kapitałowej. Utrzymujemy jednak pozytywny trend, który był już widoczny w wynikach IV kwartału. Strata grupy w pierwszych trzech miesiącach tego roku została mocno ograniczona, licząc rok do roku. Cele na ten rok pozostają bez zmian - poprawa rentowności i utrzymanie wysokiej marży brutto - mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Marża brutto grupy w I kwartale wyniosła 55 proc. Największy udział w poprawie wyników w I kwartale 2017 miała bieliźniarska marka Esotiq. Sprzedaż w sklepach porównywalnych Esotiq (LFL) wzrosła o 17,9 proc. Wartość średniego paragonu o 16,6 proc.

Na koniec marca 2017 w Polsce i za granicą sieć sprzedaży grupy liczyła 299 salonów (o 23 więcej niż rok wcześniej). 271 z nich działało pod marką Esotiq, 28 pod odzieżową marką Femestage. - Optymalizujemy sieć sprzedaży, podobnie jak w drugiej połowie ubiegłego roku. Koncentrujemy się na najlepiej rokujących lokalizacjach. W tym roku w Polsce zamierzamy otworzyć do 20 sklepów Esotiq. Po bardzo szybkim rozwoju sieci franczyzowej na Ukrainie i Białorusi, gdzie działa po 11 salonów marki Esotiq i Femestage, przyszedł czas na przyspieszenie tempa w Niemczech, gdzie mamy 3 salony Esotiq. Chcemy otworzyć tam w tym roku od 3 do 7 nowych placówek - dodaje Adam Skrzypek.

Bardzo szybko rośnie internetowy kanał sprzedaży. W I kwartale przychody e-sklepów grupy wyniosły 1,52 mln zł (+148 proc.). Sprzedaż w sieci prowadzona jest obecnie w czterech własnych sklepach w Polsce i w Niemczech oraz na dwóch platformach multibrandowych. Grupa nadal będzie inwestować w e-commerce. W tym roku z zakupów on-line będą mogli też korzystać klienci Esotiq i Femestage w Rosji, na Ukrainie oraz Białorusi.

- W tym kwartale spodziewamy się zakończenia procesu wydzielenia z grupy części odzieżowej. Czekamy na zatwierdzenie przez KNF ostatecznej wersji memorandum, co pozwoli na formalne zamknięcie procesu podziału - mówi prezes Esotiq & Henderson.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA