PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Coraz więcej galerii handlowych - jak będą walczyć o klienta?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 16 sty 2015 14:26

Do końca przyszłego roku Polska będzie na piątym miejscu w Europie pod względem posiadanej powierzchni handlowej. W chwili obecnej w ośmiu największych miastach znajduje się aż 180 galerii, a w całym kraju działa ich ponad 400. W budowie jest następnych 850 tys. mkw. sklepów. Jak przy takiej konkurencji nowo powstające obiekty zamierzają zawalczyć o klientów?

REKLAMA

Wydawałoby się, że zapotrzebowanie na nowe centra handlowe występuje głównie w małych miastach. Jednak rynek pokazuje, że obiekty budowane są nadal w dużych ośrodkach miejskich. W ubiegłym miesiącu we Wrocławiu otwarto nowe dwukondygnacyjne Centrum Handlowe Galaktyka. Co więcej, planowany jest już kolejny obiekt. Na miejscu wyburzonego wkrótce dworca PKS ma powstać galeria handlowa z podziemnymi peronami - koniec inwestycji przewidywany jest na przełom 2017 i 2018 roku. Kolejne nowe powierzchnie handlowe powstaną też w Łodzi , gdzie budowę centrum zaplanowano wokół secesyjnej elektrowni Scheiblera, i w Lublinie, w którym nowy obiekt stanie w miejscu Domu Towarowego Sezam. Nowa galeria handlowa powstanie również w Krakowie. Budowa ma ruszyć na początku 2015 roku wraz z nową estakadą w pobliżu ulic Dobrego Pasterza i Bora-Komorowskiego.

Z polskich miast to we Wrocławiu na jednego mieszkańca przypada największa ilość powierzchni handlowej: 76,3 mkw. Z 18 działających galerii największe to: Arkady Wrocławskie, Galeria Handlowa Sky Tower czy Magnolia Park. Nasuwa się pytanie, jak nowo powstające centra handlowe zapatrują się na tak sporą konkurencję w pozyskiwaniu klientów i jak obecne dbają o ich lojalność i utrzymanie?

Dobranie właściwej strategii, zróżnicowana oferta, odpowiednie pozycjonowanie galerii, spójna komunikacja marketingowa, aktywność w social media czy odpowiadanie na potrzeby grupy docelowej to elementy, które muszą być obecne w działaniach galerii. Jednak, żeby odnieść prawdziwy sukces, trzeba się wyróżnić. Z raportu przygotowanego na zlecenie agencji marketingowej FootFall Marketing wynika, że blisko 20 tys. respondentów do najatrakcyjniejszych galerii zaliczyło między innymi Galerię Bałtycką w Gdańsku, Centrum Handlowe Arkadia w Warszawie, łódzką Manufakturę, Silesia City Center w Katowicach oraz Galerię Krakowską w Krakowie.

Oferta łódzkiej Manufaktury pokazuje, że dobrze zaplanowana komunikacja marketingowa może być wyróżnikiem, który sprawi, że galeria stanie się rozpoznawalna nie tylko w regionie. Manufaktura potrzebowała zaledwie kilku lat, aby stać się prawdziwą marką na rynku. W swych działaniach postawiła na kompleksowość. To jedno z największych centrów handlowo-usługowo-rozrywkowych w Europie. Poza sklepami znajdują się w nim restauracje, nocne kluby, czterogwiazdkowy hotel, największe w Łodzi centrum konferencyjne, bank, centrum rozrywki i rekreacji, kompleks kulturalny z oddziałami łódzkich muzeów oraz 3,5-hektarowy rynek, na którym organizowane są wydarzenia specjalne. Do Manufaktury klienci mogą dojechać dwoma trambusami. To przykład zróżnicowanej oferty, czyli zakupów, rozrywki, kultury i gastronomii umieszczonych w jednym miejscu - potwierdza Maja Dylczyk z agencji marketingowej Footfall Marketing. Wszystko przez tryb życia Polaków, którzy spędzają coraz więcej czasu w pracy. Dlatego w centrach handlowych poszukują kilku rozwiązań jednocześnie - dodaje.

  • 1
  • 2

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

  • CCIM11061 2015-05-08 13:27:20
    do @ s360 / G.S., - nie zauważyłeś że wybory się zbliżają ? !
  • s360 / G.S. 2015-05-08 13:07:35
    "Z polskich miast to we Wrocławiu na jednego mieszkańca przypada największa ilość powierzchni handlowej: 76,3 mkw". Chyba trochę mniej. 763 mkw na 1000 mieszkańców.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA