PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Coraz więcej inwestycji w centra handlowe w miejscowościach poniżej 100 tys. mieszkańców

  • www.portalspozywczy.pl
  • 07 sty 2014 14:43

Do niedawna galerie handlowe, zwłaszcza te zlokalizowane poza największymi aglomeracjami nie miały dla siebie konkurencji. Obiekty usytuowane w dużych miastach regionalnych przyciągały rzesze klientów ze wszystkich okolicznych miejscowości zapewniając frekwencję niezależnie od oferty. Dziś regionalny monopol centrów handlowych odchodzi w niepamięć. Już ponad połowa badanych (51 proc.) ma w odległości 20. minut od domu kilka centrów handlowych. Ponadto rosnąca mobilność Polaków sprawia, że coraz częściej na zakupy wybierają się także do centrów zlokalizowanych w innych regionach, oddalonych od miejsca zamieszkania nawet o ponad 100 kilometrów - wynika z raportu On Board PR Ecco Network.

REKLAMA

Z badania On Board PR Ecco Network wynika, że widocznie rozwija się oferta centrów usytuowanych w mniejszych miastach. Prawie każde z nich ma dziś przynajmniej pasaż handlowy, a wiele własną galerię. W większych ośrodkach miejskich np. byłych miastach wojewódzkich powstają duże obiekty, które coraz częściej swoją funkcjonalnością oraz dostępnością pożądanych marek mogą swobodnie konkurować z dotychczasowymi liderami rynku. Taka sytuacja sprawia, że galerie handlowe muszą wypracować nowe podejście do komunikacji swojej marki na coraz bardziej nasyconym i różnorodnym rynku.

W najbliższym czasie nowe powierzchnie handlowe nadal będą zasilać głównie rynki dużych aglomeracji, jak i miast średniej wielkości (100-400 tys. mieszkańców). Nowym trendem jest rosnąca liczba inwestycji w miejscowościach poniżej 100 tys. mieszkańców.

Czasy kiedy wszystkie centra handlowe były jednakowe odchodzą do lamusa. Dziś, aby pozyskać klienta, a co ważniejsze zatrzymać go przy sobie, należy postawić na jasną i długofalową strategię komunikacji. Znaleźć wyróżniki, które będą dla klienta czytelnym przekazem wartości, jakie stoją za marką. Nie bez powodu takie galerie, jak łódzka Manufaktura, czy poznański Stary Browar są znane i rozpoznawalne w całej Polsce. To one pierwsze wokół swoich marek zbudowały opowieść, której konsument chce słuchać i z którą chce się identyfikować. Te dwa centra postawiły na historię, odniesienia do miejsca, które zaadoptowały pod swoją działalność. Ale wyróżników można szukać także w innych obszarach - w specjalnie dobranych markach, sprofilowanych regularnych eventach, czy zapleczu rozrywkowym. Ważne tylko, aby atrybuty, na które postawi centrum nie były tylko pustym sloganem, ale znalazły odzwierciedlenie w długofalowych działaniach galerii - informują eksperci w raporcie On Board PR Ecco Network.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA