PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Coraz więcej mężczyzn wybiera się do centrów handlowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 21 lis 2014 12:46

Oferta skierowana wyłącznie do mężczyzn stanowi dziś od 20-25 proc. portfolio najemców galerii handlowej. Centra handlowe coraz częściej poszerzają ten segment. Powód? Mężczyźni polubili zakupy w galeriach, stawiają jednak warunki - oferta musi być szeroka. Gdzie lubią robić zakupy?

REKLAMA

Aż 43 proc. klientów polskich centrów handlowych stanowią już mężczyźni - wynika z badań agencji ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej w Częstochowie. W ocenie przedstawicieli rynku retail mężczyzna to bardzo dobry i konkretny konsument - typ zadaniowca, podejmującego zdecydowane decyzje zakupowe. To również konsument, który stawia galeriom bardzo wysokie wymagania.

- Panowie wymagają, aby oferta galerii była szeroka i jeśli już wybierają się na samodzielne zakupy do galerii, to tylko do takiej, która jest im to w stanie zapewnić. Liczy się dla nich zróżnicowanie sklepów. Pod dachem galerii lubią mieć wszystkie swoje ulubione marki odzieżowe - ocenia Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

Kompaktowość męskiej oferty opłaca się galerii handlowej. Mężczyzna na zakupach wydaje średnio od 705 złotych do 765 zł w skali miesiąca. Dla porównania, całkowita średnia wydatków miesięcznych Polaków w galeriach to 714 zł - podaje ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej. Głównym celem wizyt mężczyzn w galeriach są przede wszystkim zakupy ubrań, butów i dodatków, następnie elektroniki.

Jak to wygląda na konkretnym przykładzie i gdzie najczęściej kupują mężczyźni? W Galerii Jurajskiej, która zleciła ARC Rynek i Opinia badania, popularnością wśród panów w pierwszej kolejności cieszą się znane marki sieciowe mające w ofercie ubrania dla mężczyzn m.in. H&M, Zara, Reserved czy C&A , jak również koncepty w 100% dedykowane mężczyznom m.in. Vistula, Wólczanka, Bytom, Pawo, Giacomo Conti, Lavard, czy rozwijająca się ostatnio sieć marki Kubenz.

Panowie chętnie także sięgają po ofertę zagranicznych marek z wyższej półki m.in. TruTrussardi, Pierre Cardin, Massimo Dutti czy Strellson, a także po ofertę najemców sportowych m.in. 4F, Sizeer, Adidas, Nike czy Puma. Jak zauważają przedstawiciele galerii, popularne wśród mężczyzn są polskie marki, te stanowią aż 30 proc. męskiej oferty Galerii Jurajskiej.

Ale nie tylko szeroka i zróżnicowana oferta modowa jest magnesem na mężczyzn. Równie ważna jest oferta elektroniki i multimediów, a także rozrywka. Ta ostatnia istotna jest zwłaszcza dla panów, utożsamianych z wydającym najwięcej w galeriach klientem rozrywkowym. Dziś to już co 5 klient - podaje ARC Rynek i Opinia.

- Mężczyźni od oferty galerii oczekują coraz częściej swoistych „czasoumilaczy", które wydłużają wizytę w galerii handlowej, to zjawisko również obserwujemy w naszym centrum. Myśląc o tym konsumencie ważna staje się więc rozbudowana i zróżnicowana oferta restauracji i kawiarni, a także obecność operatora rozrywkowego np. kina. Mając to w zasięgu ręki, nie tylko odwiedza on częściej centrum handlowe, ale najczęściej w towarzystwie kilku osób - mówi Katarzyna Korpak.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA