PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Coraz więcej sieci stawia na audyt

  • Autor: Propertynews.pl
  • 08 paź 2015 11:37

Coraz więcej sieci stawia na audyt Audyt Cusor

Sklepy, producenci i dystrybutorzy coraz częściej zlecają na zewnątrz realizację audytów dotyczących jakości obsługi klienta, ekspozycji towarów oraz realizacji działań promocyjnych.

REKLAMA

Jak informuje Cursor, oferujący usługi z obszaru wsparcia sprzedaży i e-logistyki, w 2015 roku odnotował  100 proc. wzrost ilość takich zleceń. Obecnie spółka realizuje ponad 25 000 audytów miesięcznie.

Usługa audytu pozwala zgromadzić informacje dotyczące efektywności dystrybucji produktów oraz jakości komunikacji z konsumentami w sieciach handlowych. Umożliwia także ocenę realizacji zadań wynikających z umów sklepów z partnerami zewnętrznymi (dostawcami i dystrybutorami oferowanych w danej sieci produktów lub usług). To właśnie ta druga grupa klientów najczęściej korzysta z zewnętrznych audytów.

Ze statystyk spółki Cursor wynika, że większość zleceń dotyczy badania formy ekspozycji produktów, wywiązywania się sklepów ze zobowiązań i wiedzy sprzedawców na temat oferowanych klientom końcowym towarów danej marki. Zewnętrzni audytorzy weryfikują m.in. sposób wykorzystania przez daną sieć handlową materiałów POS, poziom cen i dostępność produktów czy prawidłowość realizacji założeń akcji marketingowych, w tym programów lojalnościowych. Sklepy natomiast najczęściej zlecają badanie jakości obsługi klienta oraz zgodności wystroju placówek z obowiązującymi standardami danej sieci

- Dane pozyskane z audytów pomagają efektywnie zarządzać sprzedażą w sieciach punktów handlowych. Z jednej strony umożliwiają identyfikację obszarów wymagających naprawy, z drugiej ułatwiają optymalizację prowadzonych w danych lokalizacjach działań promocyjnych – mówi Piotr Haman, dyrektor zarządzający usługami trade support w Cursor SA.

Usługa audytu może obejmować badanie wszystkich jednostek danej sieci (audyt całościowy) lub określoną próbę placówek (audyt statystyczny). Często łączona jest także z innymi rozwiązaniami
z zakresu wsparcia sprzedaży, np. podejmowaniem interwencji w przypadku wykrycia nieprawidłowości lub dystrybucją materiałów POS. Klient może zamówić zarówno raport z wynikami badania, jak i zaawansowaną analizę pozyskanych podczas audytu danych.

Wśród klientów zlecających realizację audytów przeważają duże firmy z branży FMCG oraz detaliczne sieci handlowe, m.in. z branży kosmetycznej, odzieżowej, elektronicznej oraz budowlanej.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA