PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Costa Coffee szykuje się do ekspansji na polskim rynku

  • Autor: propertynews.pl
  • 24 lut 2015 14:19

Costa Coffee szykuje się do ekspansji na polskim rynku

W lutym br. spółka CHI Polska otwiera trzy nowe kawiarnie Costa Coffee. Tym samym, do końca miesiąca firma będzie zarządzała siecią 108 lokali w 18 miastach Polski. Wraz z kontynuacją procesu rebrandingu, w nadchodzącym roku finansowym otwartych zostanie 6-7 nowych lokali. Spółka zamknie 2015 rok, mając w portfolio ok. 115 kawiarni Costa Coffee i ok. 220 maszyn Costa Express.

REKLAMA

Na luty 2015 r. CHI Polska zaplanowała otwarcie trzech nowych kawiarni Costa Coffee, rozpoczynąc tym samym rok intensywnej ekspansji. W połowie miesiąca ruszył lokal przy ul. Żaryna w Warszawie. Kawiarnia licząca 140 mkw. z ogródkiem sezonowym o powierzchni 25 mkw. zlokalizowana jest w kompleksie biurowym Harmony Office Center.

Do końca miesiąca otwarte zostaną jeszcze dwie nowe kawiarnie. Wśród nich znajdzie się drugi punkt Costa Coffee w podziemiach przy stacji Metra Centrum w Warszawie, przy wejściu od strony Rotundy. Zostanie także uruchomiona licząca 120 mkw. kawiarnia zlokalizowana na parterze centrum handlowego Magnolia Park we Wrocławiu ‒ pierwszy lokal Costa Coffee w tym mieście. Do końca bieżącego miesiąca spółka będzie zatem zarządzała siecią 108 lokali w 18 miastach Polski.

‒ W tym roku stawiamy na zdecydowane przyspieszenie ekspansji. Widzimy ogromny potencjał w polskim rynku, dlatego w nadchodzącym roku finansowym, rozpoczynającym się dla nas już w marcu, otworzymy ok. 6-7 nowych lokali. Będą to punkty przy kluczowych ulicach handlowych,
w centrach handlowych, w biurowcach, ale także na osiedlach mieszkaniowych ‒ obserwujemy bowiem, że rosnąca liczba Polaków chce wyjść na kawę w pobliżu domu. Testować będziemy także nowy format kawiarni w mniejszych miejscowościach, liczących ok. 100 tys. mieszkańców. Już niebawem istotnie rozszerzymy też portfolio produktów w zgodzie z najnowszymi trendami - mówi Andrzej Jackiewicz, drektor zarządzający CHI Polska.

CHI Polska realizuje równolegle proces rebrandingu ‒ gruntownej przebudowy kawiarni coffeeheaven na Costa Coffee. Obecnie finalizowane są zmiany m.in. w stołecznych lokalach. Do końca lutego wszystkie kawiarnie CHI Polska w Warszawie i Łodzi funkcjonować będą pod marką Costa Coffee. Następnym krokiem będzie rebranding w kolejnych miastach Polski m.in. Krakowie, Wrocławiu czy Poznaniu. Zakończenie procesu planowane jest na przełom października i listopada 2015 r. ‒ wówczas wszystkie kawiarnie w Polsce działać będą pod szyldem Costa Coffee.

Polska jest drugim pod względem wielkości rynkiem w Europie, na którym obecna jest marka Costa Coffee. Nasz kraj plasuje się na pozycji wicelidera zaraz za Wielką Brytanią ‒ rodzimym państwem marki. W skali globalnej Polska (106 kawiarni) znajduje się na 4. pozycji za Wielką Brytanią (1800), Chinami (340) i Indiami (110). Według danych firmy badawczej Allegra Strategies, w Polsce na 1 mln mieszkańców przypada 12 kawiarni markowych. W innych krajach europejskich liczba ta rośnie do 25. Rekord bije z kolei Wielka Brytania, gdzie na 1 mln mieszkańców przypada 85 kawiarni.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA