PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Costa startuje z nowym konceptem kawiarnianym w Polsce i zapowiada szybką ekspansję

  • www.portalspozywczy.pl
  • 07 lis 2012 16:29

Costa startuje z nowym konceptem kawiarnianym w Polsce i zapowiada szybką ekspansję

Costa Ltd., która dwa lata temu przejęła sieć Coffeeheaven, wystartowała z nowym konceptem kawiarnianym będącym połączeniem obu marek - Costa by Coffeeheaven. Działające w Polsce 19 lokali Costa Coffee już zmieniło szyld i wystrój. Analogicznemu procesowi rebrandingu sukcesywnie poddane będą wybrane kawiarnie Coffeeheaven w całej Polsce.

REKLAMA

Do tej pory w lokalizacjach Coffeeheaven otwarto trzy kawiarnie Costa by Coffeeheaven. Obecnie w ramach nowej sieci działają więc 22 placówki. Do końca 2012 roku pod tym szyldem działać będzie około 30 kawiarni.

- W 2013 roku planujemy podwojenie liczby kawiarni Costa by Coffeeheaven. Do 2015 r. nastąpi kolejne ich podwojenie, także w ciągu najbliższych trzech lat powstanie 120 lokali tej marki - deklaruje Neil Campbell, dyrektor zarządzający CHI Polska SA.

Przygotowania do wprowadzenia Costa by Coffeeheaven prowadzone były od dawna. W 2010 roku CHI Polska SA połączyła się z wywodzącym się z Wielkiej Brytanii konsorcjum Costa Ltd, które posiada ponad 2500 kawiarniami w 25 krajach i jest częścią grupy hotelarsko-gastronomicznej Whitbread PLC. CHI Polska SA w styczniu 2012 roku otworzyła pierwsza kawiarnię pod marką Costa Coffee oraz w kolejnych miesiącach przejęła pozostałe kawiarnie Costa, które do dnia przejęcia funkcjonowały na polskim rynku na zasadzie umowy franczyzowej. - Obecnie jesteśmy operatorem ponad 110 kawiarni Costa by Coffeeheaven oraz Coffeeheaven, co zapewnia nam niekwestionowany status lidera rynku. Co więcej, jesteśmy przekonani, że Costa by Coffeeheaven zapewni nam pozycję najszybciej rozwijającej się marki kawiarnianej w Europie Centralnej - dodaje Neil Campbell.

Jak przyznaje, nowy koncept jest odpowiedzią na zmiany na rynku kawiarnianym w Polsce. Tłumaczy, że w ostatnich miesiącach powstawały nowe projekty, jak choćby Starbucks Reserve, Green Caffe Nero czy Bread&Butter rozwijany przez Empik Cafe.

Dyrektor Zarządzający Costa Coffee Europe Middle East India, Andy Marshall wiąże ambitne plany z powstaniem Costa by Coffeeheaven. - Polska jest dla nas kluczowym rynkiem, ma wielki potencjał. Wiemy, jak tę szansę wykorzystać. Połączenie wiedzy o tworzeniu przez CHI Polska SA marki sukcesu, jaką jest Coffeeheaven z doświadczeniem Costa Coffee, zdobytym zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i na całym świecie, to atuty, które sprawiają, że możemy rozwijać się i nasze marki - tłumaczy Andy Marshall.

Jak dodaje przedstawiciel Costy, nowy koncept kawiarniany to zapowiedź dużych zmian, jakie czekają rynek. Spółka chce także wykorzystać szanse, jakie stoją przed sektorem kawowym w Polsce. Dane Euromonitor International są dla tego segmentu bardzo obiecujące. Obecnie jest on wyceniany na 3,15 mld zł, a do 2015 r. może być warty nawet 5,3 mld zł.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA