PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Cyberataków można uniknąć. Jak dbać o bezpieczeństwo sklepu internetowego?

  • dlahandlu.pl
  • 08 lis 2017 08:01

Cyberataków można uniknąć. Jak dbać o bezpieczeństwo sklepu internetowego? fot. Fotolia

Najczęstszymi rodzajami ataków, które dosięgają e-commerce są złośliwe oprogramowania i wirusy, ale również ataki typu DDoS i ransomware. Eksperci od cyberbezpieczeństwa oraz sami właściciele e-sklepów potwierdzają fakt, że słabym ogniwem są również zaniedbania w obszarze bezpieczeństwa ze strony pracowników.

REKLAMA

- O bezpieczeństwo e-sklepu należy dbać przez cały rok. Okresem, w którym sklepy internetowe są szczególnie narażone na cyberatak jest czas przedświątecznych zakupów oraz inicjatywy typu Black Friday i Cyber Monday – mówi Oleg Daroszewski, menedżer ds. rozwoju biznesu w Grey Wizard. - To właśnie wtedy sklepy internetowe cieszą się ogromnym zainteresowaniem, nie tylko klientów, ale również hakerów, chcących wykraść to, co najcenniejsze - dane osobowe. Cyberprzestępcy bardzo często wykorzystują nieuwagę właścicieli sklepów internetowych i blokują dostęp do witryny internetowej, kradną dane osobowe oraz pieniądze. Straty finansowe i wizerunkowe mogą być nieodwracalne w skutkach – dodaje Oleg Daroszewski. - W tym roku Black Friday przypada 25 listopada, a Cyber Monday 27 listopada. To ostatni dzwonek dla przedsiębiorców, by zadbać
o ochronę swojego e-commerce i zapewnić swoim klientom bezpieczne zakupy – podsumowuje ekspert z Grey Wizard.

DDoS dotyczy każdego e-commerce

2013 rok. Allegro, jeden z największych serwisów aukcyjnych w Polsce padł ofiarą ataku DDoS. Atak typu DDoS (Distributed Denial of Service) ma na celu zajęcie wszystkich wolnych zasobów sieci ofiary. By atak był skuteczny, atakujący musi posiadać zaplecze w postaci sporej sieci komputerowej. Właśnie dlatego, do przeprowadzenia skutecznego ataku DDoS wykorzystuje się komputery “zombie”, które wcześniej infekuje się złośliwym oprogramowaniem, a następnie wykorzystuje do przeprowadzenia ataku.

Atak przeprowadzony na Grupie Allegro pociągnął za sobą ogromne straty finansowe, które wyceniono na 8 mln zł. Ucierpiał nie tylko serwis, ale również sprzedawcy, dla których platforma jest często jedynym miejscem dotarcia do potencjalnego klienta. Odpiło się to także na wizerunku serwisu aukcyjnego jak i samych sprzedawców. W sieci pojawiło się wiele negatywnych komentarzy, na skutek niedostępności platformy aukcyjnej.

 - Serwis Allegro, będący jednym z największych e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej był w stanie walczyć z cyberprzestępcami. Niestety w przypadku mniejszych firm z branży handlu elektronicznego rzeczywistość nie wygląda kolorowo. Ze statystyk amerykańskiego National Cyber Security Alliance (NCSA), aż 60% małych firm, które doświadczyły cyberataku nie są w stanie przetrwać na rynku dłużej niż 6 miesięcy – mówi Oleg Daroszewski z Grey Wizard.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA