PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Cyberataków można uniknąć. Jak dbać o bezpieczeństwo sklepu internetowego?

  • dlahandlu.pl
  • 08 lis 2017 08:01

Cyberataków można uniknąć. Jak dbać o bezpieczeństwo sklepu internetowego? fot. Fotolia

Najczęstszymi rodzajami ataków, które dosięgają e-commerce są złośliwe oprogramowania i wirusy, ale również ataki typu DDoS i ransomware. Eksperci od cyberbezpieczeństwa oraz sami właściciele e-sklepów potwierdzają fakt, że słabym ogniwem są również zaniedbania w obszarze bezpieczeństwa ze strony pracowników.

REKLAMA

- O bezpieczeństwo e-sklepu należy dbać przez cały rok. Okresem, w którym sklepy internetowe są szczególnie narażone na cyberatak jest czas przedświątecznych zakupów oraz inicjatywy typu Black Friday i Cyber Monday – mówi Oleg Daroszewski, menedżer ds. rozwoju biznesu w Grey Wizard. - To właśnie wtedy sklepy internetowe cieszą się ogromnym zainteresowaniem, nie tylko klientów, ale również hakerów, chcących wykraść to, co najcenniejsze - dane osobowe. Cyberprzestępcy bardzo często wykorzystują nieuwagę właścicieli sklepów internetowych i blokują dostęp do witryny internetowej, kradną dane osobowe oraz pieniądze. Straty finansowe i wizerunkowe mogą być nieodwracalne w skutkach – dodaje Oleg Daroszewski. - W tym roku Black Friday przypada 25 listopada, a Cyber Monday 27 listopada. To ostatni dzwonek dla przedsiębiorców, by zadbać
o ochronę swojego e-commerce i zapewnić swoim klientom bezpieczne zakupy – podsumowuje ekspert z Grey Wizard.

DDoS dotyczy każdego e-commerce

2013 rok. Allegro, jeden z największych serwisów aukcyjnych w Polsce padł ofiarą ataku DDoS. Atak typu DDoS (Distributed Denial of Service) ma na celu zajęcie wszystkich wolnych zasobów sieci ofiary. By atak był skuteczny, atakujący musi posiadać zaplecze w postaci sporej sieci komputerowej. Właśnie dlatego, do przeprowadzenia skutecznego ataku DDoS wykorzystuje się komputery “zombie”, które wcześniej infekuje się złośliwym oprogramowaniem, a następnie wykorzystuje do przeprowadzenia ataku.

Atak przeprowadzony na Grupie Allegro pociągnął za sobą ogromne straty finansowe, które wyceniono na 8 mln zł. Ucierpiał nie tylko serwis, ale również sprzedawcy, dla których platforma jest często jedynym miejscem dotarcia do potencjalnego klienta. Odpiło się to także na wizerunku serwisu aukcyjnego jak i samych sprzedawców. W sieci pojawiło się wiele negatywnych komentarzy, na skutek niedostępności platformy aukcyjnej.

 - Serwis Allegro, będący jednym z największych e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej był w stanie walczyć z cyberprzestępcami. Niestety w przypadku mniejszych firm z branży handlu elektronicznego rzeczywistość nie wygląda kolorowo. Ze statystyk amerykańskiego National Cyber Security Alliance (NCSA), aż 60% małych firm, które doświadczyły cyberataku nie są w stanie przetrwać na rynku dłużej niż 6 miesięcy – mówi Oleg Daroszewski z Grey Wizard.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.