PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czarne chmury nad outletami

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 30 sty 2018 07:02

Czarne chmury nad outletami Fot. pixabay

- Zakupy w outlecie nie są impulsywne, ale zaplanowane. W  normalnym centrach handlowych  tylko co czwarta, piąta osoba wchodząca do centrum robi zakupy, w outletach - nawet co druga – mówi Wojciech Cieślak, prezes The Blue Ocean Investment Group i przekonuje, że - mimo wszystko - nie taki zakaz handlu straszny jak go malują.

REKLAMA

- Niedziele bez handlu dotkną cały segment handlu, ale myślę, że po równo –  mówi Wojciech Cieślak, prezes firmy BOIG.

Outlety są wymieniane wśród najbardziej poszkodowanych wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele. - Centra wyprzedażowe, których w Polsce funkcjonuje obecnie 14 (dwa w Białymstoku, w Gdańsku, Krakowie, Lublinie, Poznaniu, Rzeszowie, Rzgowie koło Łodzi, Sosnowcu, Szczecinie, trzy w Warszawie oraz jeden we Wrocławiu), a kolejny zostanie otwarty w 2018 roku w Bydgoszczy, to tradycyjnie weekendowe destynacje zakupowe. Ich strefy oddziaływania są większe niż centrów handlowych o podobnej wielkości, ponieważ ich oferta, czyli możliwość dokonania zakupów z dużą zniżką, jest unikalna. Na weekend przypada zatem duża część obrotów, większa jest również odwiedzalność. Zatem klienci, którzy typowo wybieraliby niedzielę będą "zmuszeni" wybrać inny dzień na zakupy w outlecie. Możliwe jest jednak, że tego typu obiekty odnotują spadek obrotów i odwiedzalności – mówi Wioleta Wojtczak, Associate, Manager Działu Badań i Analiz Rynku Nieruchomości, Savills.

Według niektórych wyliczeń weekendowe obroty w centrach wyprzedażowych stanowią nawet 80 proc. tygodniowych. - Weekendowy przychód rozkłada się nieproporcjonalnie na sobotę i niedzielę.  Znacznie więcej przychodu notują outlety w sobotę bo ok. 40-50 proc. tygodniowego przychodu, a na niedzielę przypada tylko miedzy 20 a 30 proc. – mówi Wojciech Cieślak, prezes BOIG-a.

Od marca będą tylko dwie handlowe niedziele w miesiącu. Od 2019 roku zakupy zrobimy tylko w jedną niedzielę w miesiącu, a od 2020 wszystkie niedziele będą wolne od handlu, poza ściśle określonymi w ustawie wyjątkami.

Mówi się, że w niedziele bez handlu kwitł będzie handel w internecie. Ten jednak w małym stopniu dotyczy outletów. Dlatego już dziś outlety Factory, które zlokalizowane są w Warszawie (Ursus i Annopol), Krakowie i Poznaniu wydłużyły od 2 stycznia br. godziny otwarcia do godziny  21 od poniedziałku do czwartku, oraz do 22 w piątek i sobotę, a w niedziele do 20. Także powstające na Górnym Śląsku centrum wyprzedażowe będzie otwarte dłużej w inne dni.

- Potencjalne straty w przychodach naszych najemców chcemy niwelować wydłużeniem o 2, 3 godziny  pracy centrum w  piątki i soboty – zdradza Cieślak. - Outlety zazwyczaj są poza  centrami miast i większość klientów dojeżdża do nich samochodem. Liczymy więc na to, że nasi klienci będą planować je na inne dni – mówi szef BOIG-a.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - IMMOCHAN Partner serwisu - METROPROPERTIES

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA