PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czas dominacji kinowych gigantów powoli się kończy

  • Autor: PAP/Rzeczpospolita
  • 14 sie 2014 07:58

Mniejsi gracze nie spóźniają się już z premierami, reklamy mają krótkie, a bilety relatywnie tanie. Tradycyjne kina częściej wygrywają z multipleksami - donosi "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Z 58,1 proc., do 55,2 proc., spadł w 2013 r. udział w widowni kinowej multipleksów - kin z ośmioma salami i więcej, podał Główny Urząd Statystyczny. Umocniły się minipleksy (trzy-siedmiosalowe) i kina najmniejsze (jedno-dwusalowe), których jest najwięcej. Te ostatnie zdobyły 14,8 proc. widzów, czyli o 100 tys. więcej niż w 2012 r.

Te dane wskazują, że czas dominacji gigantów powoli się kończy. Coraz bardziej zaczynają się liczyć kina tradycyjne - z klimatem, ambitniejszym repertuarem, sięgające do archiwów i po obrazy artystyczne.

"Można przyjąć, że tendencja wzrostowa utrzyma się przez jakiś czas. Jest natomiast mało prawdopodobne, by liczba widzów małych kin radykalnie wzrosła" - ocenia Karol Wittels, socjolog z Fundacji Obserwatorium, współautor raportu o małych kinach.

  • a0bukis00 2014-08-19 12:33:36
    Duże kina zaczynają dawać za dużo reklam, czekać 30min zanim film się zacznie to trochę przesada....
  • PK 2014-08-14 10:43:05
    hipsterzy idą do kin najmniejszych, by oglądać to, co im się wydaje być niszowym, bo tak naprawdę to masa filmów w PL nie ma szans na projekcję, bo jest przez estabilishment nieakceptowalna jako nie politpoprawna (i to jest prawdziwa nisza)

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA