PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czas na podsumowania - Allegro stuknęła osiemnastka

  • wnp.pl
  • 13 gru 2017 14:30

Czas na podsumowania - Allegro stuknęła osiemnastka Fot. mat. pras.

Do dnia swoim 18. urodzin w serwisie znalazło się w serwisie 3,8 miliarda wystawionych ofert a sprzedano 2,4 miliarda przedmiotów. Liczba kupujących dziennie to blisko 300 tys. Miesięcznie serwis odwiedza ponad 17 mln klientów, którzy generują blisko 1,2 miliarda wyszukiwań.

REKLAMA

Allegro powstało w 1999 r. na fali rosnącej popularności internetu w Polsce. Od chwili swojego założenia nie miało poważnego konkurenta na rynku serwisów aukcyjnych. Choć już kilka razy wieszczono jego upadek, jak na razie wszystkie groźby okazały się płonne.

Portal założony przez poznańską spółkę Surf Stop Shop początkowo miał zrzeszać głównie hobbystów oferujących pojedyncze przedmioty na aukcjach. Jego popularność przeszła jednak najśmielsze oczekiwania twórców. W języku polskim słowo „Allegro” stało się wręcz synonimem zakupów internetowych. Nastąpiła też drastyczna profesjonalizacja sprzedaży. Ponad 100 tys. kont posiada status „firma”, a 90 proc. ofert to produkty nowe od profesjonalnych sprzedawców, z gwarancją i rękojmią. Serwis przestał też być kojarzony z prawdziwymi aukcjami i licytacjami. 

Pozycja obroniona

Profesjonalizacja i stopniowe wprowadzanie opłat nie wszystkim się podobało. W 2004 r. założono portal Świstak, który z założenia miał być tańszy, a opłaty zależały od sukcesu sprzedaży przedmiotu. Świstak do tej pory istnieje, ale nie cieszy się dużą popularnością internautów, głównie z uwagi na zdecydowanie mniejszy wybór ofert.

Chyba największym zagrożeniem w historii Allegro było uruchomienie w 2005 r. polskiego oddziału eBay. Największy serwis aukcyjny na świecie, istniejący od 1995 r. słusznie budził obawy konkurencji. Okazało się jednak, że polskie Allegro już mocno przywiązało do siebie użytkowników, a także lepiej dba o bezpieczeństwo zakupów. Znaczenie może też mieć ascetyczna estetyka amerykańskiego portalu, która niektórym użytkownikom kojarzyła się z latami 90.

Obecnie w oczach 71 proc. Polaków Allegro to najpopularniejszy serwis zakupowy - wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2017”. Na drugim miejscu w kategorii rozpoznawalności (32 proc.) znajduje się częściowo darmowy OLX. Trzecie miejsce (13 proc.) zajmuje mocno sprofilowany, niemiecki sklep Zalando. eBay (10 proc.) jest dopiero czwarty.

- Z uwagą śledzimy poczynania konkurencji, ale skupiamy się na tym, aby to Allegro było ulubionym miejscem zakupów Polaków. Aspekt lokalności jest tutaj istotny dla naszych klientów, bo dzięki niemu towary zakupione na Allegro można otrzymać czasem już następnego dnia a na dodatek te zakupy są całkowicie bezpieczne - twierdzi rzecznik prasowy Allegro Paweł Klimiuk

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.